Citat:
Ursprungligen postat av
Fortran77
Gissar på Jan Fridegård, Gryningsfolket! (Lite hjälp av google, det får jag erkänna, är ingen expert på de s.k. arbetarförfattarna men det kan man inte begära, men har absolut inte sökt på citatet).
Antar att att har varit och rotat på myrorna igen!
Citat:
Ursprungligen postat av
HuldumeyStone
Jag föreslår att vi låter sillynamnam ta över och göra en fråga här nu om sillynamnam vill. Vår vän att tycks ju ha fått ett litet förhinder, det var en rollator som fastnade i en hissdörr på servicehuset eller nåt och som ni ser har Fortran77 tagit lite grejer, ramlat ur våningssängen eller blivit nersparkad därifrån av en tvättsvamp och slagit i skallen rätt illa. Tråden kan nu bara hoppas på sillynamnam eller ge upp och dö! Själv ska jag ut och resa. Fredag 13 idag, så se upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
sillynamnam
Fint! Tyckte mycket om Kamalas bok, Juliane och jag verkar ju vara minst lika bra.
Diktcitaten blev jag lite mindre berörd av, så jäkla mycket rosor i kvinnlig poesi

Här händer det saker medan man sover.
Fortran77, den trådlösa telemanin slår till igen! Faktum är att Gryningsfolket är en av de böcker jag bläddrade i när jag skulle välja citat förra gången det var min tur.
sillynamnam, ja varför inte, kör en du om du har en till hands. Annars kan jag lägga upp nånting i eftermiddag.