• 1
  • 2
2010-11-26, 00:36
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Det är garanterat som de andra säger, det är magneten som håller skärmen stängd när du slänger på locket.

Lite kuriosa bara. Den gamla vita iMac:en i plast hade en magnet i nedre högra hörnet, på sidan (kanten). Den var till för att fästa fjärrkontrollen på när man inte använde den. Det kan du kanske använda din magnet till också?

Fjärrkontroll följer väl dock inte med längre va?
(sitter på en fyra år gammal MacBook Pro, där fjärrkontrollen faktiskt följde med)

Nope, giriga jävlar som inte kan bjuda om en fjärrkontrollen när man pungar ut 18.000 för en pro

Jag använder en från min gamla macbook, funkar bra.
Citera
2010-11-26, 00:49
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
Nope, giriga jävlar som inte kan bjuda om en fjärrkontrollen när man pungar ut 18.000 för en pro

Jag använder en från min gamla macbook, funkar bra.

Fy fan vad snålt.

Vi fick inte ens några fjärrkontroller med våra iMac 27'' (utbildningsdatorer). Höjden av snålhet.
Citera
2010-11-26, 02:13
Medlem
1993s avatar
Jag kan bekräfta det som de andra skriver; skärmglaset sitter fast med magneter. Magneterna som knäpper igen skärmen när man viker ihop datorn sitter uppe i hörnorna och är starkare.
Citera
2010-11-26, 02:42
Bannlyst
Det verkar vara magneterna för skärmen, så att den hålls stängd!
Citera
2010-11-27, 01:42
Bannlyst
För att tydliggöra: Det är magneterna som gör att skärmen håller sig stängd (efter att du har stängt den).

OT:
Jag hittar inga magnetiska fält på min MBP. Betyder det att min skärm inte går att stänga?
Citera
2010-11-27, 02:34
Medlem
1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBG_hustler
För att tydliggöra: Det är magneterna som gör att skärmen håller sig stängd (efter att du har stängt den).

OT:
Jag hittar inga magnetiska fält på min MBP. Betyder det att min skärm inte går att stänga?

kan ju vara olika styrka på magneterna.
Citera
2010-11-27, 03:47
Medlem
smurfehs avatar
Yep, jag kan t.ex fästa hörlurar(earphones) på sidan av skärmen, kunde även göra det på iMacen på tidigare jobb Min polare kan också göra så, har aldrig blivit några problem för mig iaf, men å andra sidan har jag bara satt dit earphones.(få tillfällen)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in