Idag stirrade jag in i mitt skafferi. Jag svängde ihop något av det jag hade och resultatet blev häpnadsväckande bra! Jag skulle vilja utveckla min maträtt och därför tänker jag be er om förslag. Men först, detta lagade jag ihop:
Jag kokade quinoa med en grönsaksbuljongstärning i.
Jag kokade gröna linser i en annan kastrull.
När linserna var klara la jag dem i en stekpanna, tillsammans med kikärtor och fryst spenat.
Jag fräste linserna, kikärtorna och spenaten på svag värme.
När quinoan var färdig så blandade jag det med liserna, kikärtorna och spenaten och rörde runt.
Resultatet blev en överraskande maträtt. Det smakade mycket bra allt detta tillsammans och det kändes väldigt nyttigt. Enda nackdelen var att det var väldigt torrt.
Förslag på hur jag utvecklar denna saliga röra välkomnas!
(Helst vill jag ha rätten helt vegetarisk, men förslag på kött, fågel eller fisk välkomnas också)
Vi behöver inte ytterligare en generell mattråd som handlar om valfri maträtt. Använd den som det länkas till ovan eller ta ett foto av din måltid och be om förbättringsförslag i tråden för bilder på din mat.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!