2010-11-25, 16:14
Medlem
Tjenare!

Har en liten fråga till er på forumet som ni förhoppningsvis kan hjälpa mig med.

Jag har senaste åren har några avbetalningar från olika butiker (räntefria och betalningsfria) för att slippa punga ut av mitt sparade kapital som har fått stå kvar på banken.

Igår ville jag ha ytterliggare en sådan då alla mina är tillbaka betalade men blev nekad på grund utav jag hade för många godkända krediter enligt företaget jag ansökte hos.

Blev rekommenderad att "avsluta" de avbetalningar som är klara så att det totalt beviljade beloppet blir lägre, då företagen själva inte "tar bort mig" ur sina system när jag betalat klart.

Hur går jag nu tillväga med detta, någon som vet? Vet vilka företag jag har "lånat" pengar av men vet inte vem som i sin tur använder, går det att via en kreditupplysning på mig själv kolla vilja jag har använt mig av och sen i sin tur avsluta det helt så det försvinner..

Hur går jag tillväga??

MVH
Skiede
Citera
2010-11-27, 11:53
Medlem
Du kontaktar UC och ber om ett utdrag på dig själv så får du papper på vilka du har kredit hos. Sen är dtet bara att ringa och säga upp de krediter du inte använder.

Ett tips: fundera på om kredit i butik verkligen är så bra, det är ofta dyrt. Baka ihop allt i ett lån hos banken istället. Är du med i facket kan du få medlemslån till bra ränta.
Citera
2010-11-27, 22:37
Medlem
Hej!!

Tack för svaret! Nej tyvärr inte med i facket, och dom blir ju inte så dyra i butik heller, då jag aldrig tar / eller har haft en kredit med ränta, aviavgift eller uppläggningsavgift på

Ska ta ett utdrag på mig direkt! Tack igen!
Citera
2010-11-28, 18:27
Medlem
Blocket.ses avatar
Bara ringa till dom banker du har tagit avbetalningar från, och avsluta..

Ofta brukar man få ett kreditkort, tex på Elgiganten om man köper nått på avbetalning..

Bara klippa kortet och ringa banken som sagt..

Edit: tank på att det ser illa ut med massa krediter (även fast dom är skötta snyggt9 hos bankerna, om du ska köpa lägenhet tex..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in