Har fått ett lagom spännande problem, jag bor i en lägenhet på tredje våningen, det är betongväggar överallt och i ytterväggen i sovrummet verkar jag ha fått in råttor, de kraffsar o "krashar" högt och mest hela tiden där inne, dom är riktigt aktiva på nätterna o ja kan helt enkelt inte sova i sovrummet längre, det låter ut till vardagsrummet med om dörren e öppen så är inget lågt ljud..
Sover nu på soffan men de funkar inte längre än några dagar..
Har haft kontakt med bostadsbolaget o dom visste om att de va mycket problem med råttor o kackerlackor nu, och hänvisade mig att ringa anticimex.
Killen från anticimex var precis här, och han hade inga idéer alls. Då det är betongväggar, inte finns någon vindsvåning ovanför eller några öppningar man kan se så visste han inte vad han skulle göra åt det..
Jag trodde att dom kunde ha nån utrustning för o typ röntga väggen? Ultraljud eller vad som helst? Och kunna se om de finns gångar,spår eller något, och trycka in gift o få tyst på skiten... men tydligen inte =(
Flytta? Det finns väl sådana där grejor som ger ifrån sig ett otäckt ljud på en viss frekvens som bara smådjur som råttor kan höra och det kanske skrämmer iväg dem.
Nej jag sa desamma att de omöjligt kan vara nå råttor i väggen, detta har vart till o från under flera månader, men nu sista veckan har de blivit så påtagligt högt så ja va tvungen o kolla upp det.
O bostadsbolaget sa själva att de har mycket problem med råttor runt husen nu, men att de va i väggen lät märkligt, dock kom ju anticimex-killen hit själv o bekräftade att de var så, och att de låter väldigt mycket.
Så de måste dom ju lösa? Och visst vore de bra o hitta vart dom tar sig in, frågan är bara hur man gör det på tredje våningen?
Kan ju köpa en såndär grejj på el o se om de gör nån skillnad, om det går in i väggarna ens =/
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!