Citat:
Ursprungligen postat av Flygplats
Målet är ju att så många som möjligt ska söka vidare efter genomförd grundutbildning. Dessutom har FM jävligt svårt att rekrytera med tanke på hur urusla avtalen är. Man är nog inte så sugen på att skrämma bort de som väl kommit dit genom att köra skiten ur dem dygnet runt och behandla dem som smuts, vilket man faktiskt kunde göra förut eftersom soldaterna ändå var kvar.
Jag vill bli behandlad som "smuts" under GMU, jag vill uppleva det man har läst om och fått höra av farsan, en vecka med spöregn och knappt någon vila. Komma hem från någon övning och vara helt slutkörd bara för att 5 minuter senare vara tvungen att göra om skiten igen eftersom någon i ens grupp inte pallade trycket. Urken mat och otrevliga mattanter, befäl som skriker en i örat hela dagdjävulen tills momentet är slutfört, vakna mitt i natten efter en timmes sömn för att sedan ut och marschera 5 mil med en helvetesryggsäck och tunga jävla onödiga kläder samt obekväma kängor.
"Lumpen" är något som jag verkligen inte vill missa, något som jag kan berätta om för mina barn när jag blir äldre, något som man kan tänka tillbaka på som gammal och vara glad över att man fick en diciplinnäve på käften när man var ung och inte visste bättre.
Polare för livet, vem fan vill inte ha det?
Tyvärr hamnade jag i utbildningsreserven förra året jag mönstrade på grund av att jag vägde lite för lite, jag är dock glad över att GMU'n finns för annars hade jag inte fått en andra chans att så när uppleva en utav mina drömmar!
)