• 1
  • 2
2010-11-25, 13:04
Medlem
brassa på till minst 75 grader ett tag så är det nog rätt lugnt att käka
2010-11-25, 13:10
Bannlyst
Ställ skiten ute i kylan några timmar så dör bakterierna, sen spolar du av och kokar upp igen.
2010-11-25, 13:20
Medlem
le-chefs avatar
Skulle personligen äta mycket som stått framme över natten, men med fågel blir jag lite osäker.
Tillsätt nån vätska och koka/stek skiten ur den isf!
2010-11-25, 13:29
Medlem
auto607989s avatar
Klart det går att äta, se till att värma på det ordentligt bara så eventuella bakterier dör.
Glömmer mat ganska ofta över natten och har inte blivit sjuk än.

G
2010-11-25, 13:32
Medlem
dePauls avatar
Vi har en alldeles utmärkt klistrad tråd där man behandlar sådana här frågor. Jag förstår varför våra moddar börjar bli irriterade över folk som ideligen startar nya trådar .

https://www.flashback.org/t1044868

~Paul~
2010-11-25, 13:39
Medlem
Dr.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Vi har en alldeles utmärkt klistrad tråd där man behandlar sådana här frågor. Jag förstår varför våra moddar börjar bli irriterade över folk som ideligen startar nya trådar .

~Paul~

Jo, jag märkte att någon annan också länkat till den tråden efter att jag startade min. Jag ber om ursäkt, då jag är något stressad på jobbet och ville bara ha ett snabbt svar.

Det är väl trots allt mänskligt att fela, inte sant?

Men nu när du gjort din närvaro känd, dePaul, skulle du kanske kunna bidra med din expertis och ge din syn på saken?
2010-11-25, 13:44
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.J
Jo, jag märkte att någon annan också länkat till den tråden efter att jag startade min. Jag ber om ursäkt, då jag är något stressad på jobbet och ville bara ha ett snabbt svar.

Det är väl trots allt mänskligt att fela, inte sant?

Men nu när du gjort din närvaro känd, dePaul, skulle du kanske kunna bidra med din expertis och ge din syn på saken?
. Om du värmer igenom maten igen så är det ingen fara att äta den.

~Paul~
2010-11-25, 13:51
Medlem
Dr.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
. Om du värmer igenom maten igen så är det ingen fara att äta den.

~Paul~

Ok, tack så mycket för det snabba svaret

Mod kan väl slänga tråden nu. Återigen, sorry för den onödiga trådstarten. Får vara mer uppmärksam i framtiden, hehe.
2010-11-25, 17:56
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.J
Hej

Gjorde ris med kycklingfilé och gräddsås igår innan träningen. Jag gjorde mat för två portioner och tänkte käka resten efter att jag kommit hem från träningen, men var helt slut och slocknade istället.

Idiot som man är så ställde jag aldrig in maten i kylen, utan den har legat på spisen sedan kl.18.00 igår. Kycklingen ligger i stekpannan med folie över och riset i kastrullen med locket på.

Så frågan är som sagt: Går det fortfarande att äta, eller är det bara att kassera?

Är det svårt att kolla om det finns lämpliga klistrade trådar INNAN man startar en ny tråd?

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in