2010-11-25, 04:02
Medlem
stonkinggreats avatar
Hejsan!
Jag har länge spanat in köttaffären som ligger vid Vårväderstorget. Har försökt hitta lite omdömen och liknande men hittar i princip ingenting. Någon som handlar/har handlat där och kan rekommendera (eller inte) den? Dom har ju rätt najsiga erbjudanden då och då, men man vill ju veta ifall det är fräscht eller inte...
Citera
2010-11-25, 10:33
Medlem
156.Thelemas avatar
För några år sedan när jag bodde i Biskopsgården så handlade jag allt mitt kött där, även korv och andra pålägg. Riktigt bra kvalitet, går inte att jämföra med det man köper på COOP eller ICA. Nymald köttfärs till exempel, inte flera dagar gammal, grå färs. Dessutom bra priser på det mesta. Deras märgben rekommenderas. Köp några kilo, ställ dem på en plåt, hacka några nävar persilja och några vitlöksklyftor och blanda med lite smör, salt och peppar och smeta på lite ovanpå varje ben och kör i ugnen på 200 C tills de är klara.
Citera
2010-11-25, 10:43
Medlem
dePauls avatar
Har de inte väldigt mycket halal-kött nu för tiden? Det var från början (80-talet) visserligen en invandrarbutik redan då men det fanns allt från gris till kalv. Jag har för mig att utbudet har pga affärens geografiska läge starkt påverkats - åt det negativa hållet.

~Paul~
Citera
2010-11-25, 18:23
Medlem
156.Thelemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Har de inte väldigt mycket halal-kött nu för tiden? Det var från början (80-talet) visserligen en invandrarbutik redan då men det fanns allt från gris till kalv. Jag har för mig att utbudet har pga affärens geografiska läge starkt påverkats - åt det negativa hållet.

~Paul~
För två år sedan hade de i alla fall både nöt och gris.
Citera
2011-05-15, 11:42
Medlem
blodgrapes avatar
@156.Thelema <-- Sedan du handlade där har dem bytt ägare och de nya ägarna är förmodligen muslimer som enbart säljer halalkött och erbjuder därmed ej längre griskött. (rätta mig om jag har fel)
Mycket synd då även jag handlade majoriteten av mitt kött och korvar på detta stället när det begav sig. Utbudet i diskarna ser mycket mer begränsat ut idag. Det är verkligen synd... Har inte testat dem nya ägarna dock. De kanske har bra kvalité på det som dem nu säljer.
Citera
2011-05-15, 12:54
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgrape
@156.Thelema <-- Sedan du handlade där har dem bytt ägare och de nya ägarna är förmodligen muslimer som enbart säljer halalkött och erbjuder därmed ej längre griskött. (rätta mig om jag har fel)
Mycket synd då även jag handlade majoriteten av mitt kött och korvar på detta stället när det begav sig. Utbudet i diskarna ser mycket mer begränsat ut idag. Det är verkligen synd... Har inte testat dem nya ägarna dock. De kanske har bra kvalité på det som dem nu säljer.
Detta är precis vad jag också har hört. Tragiskt...

~Paul~
Citera
2011-05-15, 13:25
Medlem
arnold123s avatar
Lite halvt Ot kanske. Men när jag såg tråden kom jag genast att tänka på "Akbhars chark" vid vågmästareplatsen. Är det någon som varit där nångång? Har åkt förbi många gånger men aldrig varit där. Har alltid tyckt det sett lite lustigt ut, någon som har någon erfarenhet?

/A
Citera
2011-05-15, 13:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold123
Lite halvt Ot kanske. Men när jag såg tråden kom jag genast att tänka på "Akbhars chark" vid vågmästareplatsen. Är det någon som varit där nångång? Har åkt förbi många gånger men aldrig varit där. Har alltid tyckt det sett lite lustigt ut, någon som har någon erfarenhet?

/A
Hm, nej. Aldrig satt min fot där. Enbart namnet antyder att det kan vara tämligen svårt att få tag i en saftig fläskhare där .

~Paul~
Citera
2011-05-15, 14:22
Medlem
Apppes avatar
Om ni vill köpa griskött kan jag verkligen rekommendera Domta Grisen
Ta bilen ner/upp till Enköping och köp några kilo fantastiska producenter

http://domtagrisen.se/
Citera
2011-05-15, 15:23
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apppe
Om ni vill köpa griskött kan jag verkligen rekommendera Domta Grisen
Ta bilen ner/upp till Enköping och köp några kilo fantastiska producenter

http://domtagrisen.se/
Tack för länken. Inte direkt nästgårds men ändå ....

~Paul~
Citera
2011-05-15, 15:23
Medlem
Låter vettigt att köra 80 mil t.o.r för att köpa kött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in