2004-07-12, 01:00
Medlem
EAKs avatar
Hur mnga hr lyssnar p detta trevliga band? Favoritltar, skivor etc etc?

Fr lite mera s ni vet s r Eld attack Krossa (EAK) ett progghrdrock's band frn Gteborg, rtt ovanliga att hitta i affr d dom r smtt frbjudna hr och dr.

"Om man kr ihop Metallica med Knutna Nvar s fr man EAK"

Lttips fr er som vill ha:
Klass mot Klass, Ett Sjukt Samhlle, Ett Fritt Palestina, Allt blir Vrt, Vapen t Folket, Kvinnor, sl tillbaka!, Ni Snackar, Camilla, Frortskrigare, Trlarnas Blod. Eller som vi sger - ALLT!
Citera
2011-01-28, 01:35
Moderator
sm910difs avatar
Helt klart ett alldeles fr fint band fr att inte ha frtjnat lite svar i trden! Dessutom r jag lite nyfiken om de finns fler hr som lyssnar p dom...

Helt okej som punk/proggband, inget jag egentligen tycker sticker ut srskilt mycket, dom lter rligt talat lite verdrivet tntiga och klyschiga ibland. Men efter jag hrde deras cover p "till minnet av en kamrat" var det banne mig krlek direkt!

Vackert helt enkelt, snt borde dagens indie-tycka-synd-om-mig-sjlv-ungar som jmt tjtar om hur mycket knsla deras kvasidjupa hstadiepoesi-texter har lyssna p istllet

Och d r jag inte ens rd...
Citera
2011-08-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Helt klart ett alldeles fr fint band fr att inte ha frtjnat lite svar i trden! Dessutom r jag lite nyfiken om de finns fler hr som lyssnar p dom...

Helt okej som punk/proggband, inget jag egentligen tycker sticker ut srskilt mycket, dom lter rligt talat lite verdrivet tntiga och klyschiga ibland. Men efter jag hrde deras cover p "till minnet av en kamrat" var det banne mig krlek direkt!

Vackert helt enkelt, snt borde dagens indie-tycka-synd-om-mig-sjlv-ungar som jmt tjtar om hur mycket knsla deras kvasidjupa hstadiepoesi-texter har lyssna p istllet

Och d r jag inte ens rd...

Galet bra musik!
Citera
2011-08-26, 18:12
Medlem
Jag r absolut ett stort fan av bandet. Framfrallt "Stolt arbetare" som hjlper en att slpa sig till jobbet p morgonen. Dock nskar jag att de ftt en bttre produktion p sina plattor.
Ett plus fr Lalehs skivdebut p "Lever jag"-lten.
Renzo Anerd r ven en rtt bra frfattare och en mycket bra dokumentrfilmssnubbe ("Jag vill inte leva detta liv", eller liknande, r en sjukt bra dokumentr om GHB-missbruk).
Citera
2020-04-01, 07:40
Medlem
Rebali179s avatar
Nr var det bandet lade av
Vad gr de idag?
Citera
2020-04-02, 01:57
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Nr var det bandet lade av
Vad gr de idag?
Renzo https://sv.wikipedia.org/wiki/Renzo_Aner%C3%B6d sngaren. Jvligt trevlig mste jag sga.
De slutad kring 2000.

Kan skvallra om att det finns en kasset som kanske, kanske inte slpptes av dem med grvre ltar. Rd kassett utan lable. Men det kan ju bara vara ett rykte......
Citera
2020-04-02, 07:46
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Renzo https://sv.wikipedia.org/wiki/Renzo_Aner%C3%B6d sngaren. Jvligt trevlig mste jag sga.
De slutad kring 2000.

Kan skvallra om att det finns en kasset som kanske, kanske inte slpptes av dem med grvre ltar. Rd kassett utan lable. Men det kan ju bara vara ett rykte......

Dr ser man

Undrar vad som finns p den kasseten.
ifall det r fr rtt i dessa dagar
Citera
2020-04-02, 07:51
Medlem
Rebali179s avatar
Sg ven att sngaren har ven gjort dokumentrfilmer Fr alltid patriot sg jag p "skolbio" nr jag pluggade p folkhgskola i Norrkping.
Filmen premirvisades den 2 oktober 2010 p biograf Harlekinen i Norrkping som en del av en filmfestival
Senast redigerad av Rebali179 2020-04-02 kl. 08:11.
Citera
2021-09-28, 20:54
Medlem
Rebali179s avatar
Finns det ngon musik kvar att ge ut av detta Kult - Band?
Eller r allt slppt tro??
Citera
2022-06-11, 00:25
Medlem
Rebali179s avatar
Ngon som vet varfr bandet lade av?
Citera
2022-09-28, 18:24
Medlem
Rebali179s avatar
EAK - Ballad Vid Minnet Av En Kamrat (COVER)
https://youtu.be/_NIwJeQYJTI

Klassiker p sitt stt. ven om det r en cover
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in