• 1
  • 2
2004-07-12, 00:53
Medlem
Perriss avatar
Jag och de flesta med mig har väl hört historierna om att marlboro är sponsrade av Ku klux klan och att dom har prytt asken med diverse sublimala meddelanden, de jag känner till är siluetten av strut-gubbarna som bildas under benen på lejonen på framsidan, det röda fältet som övergår i vitt i en K-form och om man läser marlboro uppochner och spegelvänt så bildas siffran 76.

Nu undrar jag helt enkelt om ni känner till fler rykten om tagg-lådor och sublimala meddelanden?

Kom på en till förresten, på camel paketet kan man ju uttyda tre figurer på dromedarens kropp, eller tre och tre förresten, har bara hittat två. Fler som hört att det ska vara tre?

puss!
/perris
Citera
2004-07-12, 01:00
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Jag och de flesta med mig har väl hört historierna om att marlboro är sponsrade av Ku klux klan och att dom har prytt asken med diverse sublimala meddelanden, de jag känner till är siluetten av strut-gubbarna som bildas under benen på lejonen på framsidan, det röda fältet som övergår i vitt i en K-form och om man läser marlboro uppochner och spegelvänt så bildas siffran 76.

Nu undrar jag helt enkelt om ni känner till fler rykten om tagg-lådor och sublimala meddelanden?

Kom på en till förresten, på camel paketet kan man ju uttyda tre figurer på dromedarens kropp, eller tre och tre förresten, har bara hittat två. Fler som hört att det ska vara tre?

puss!
/perris
Jag har för mig att på sidorna och underdelen av asken kunde man uttyda tre K:n.
Citera
2004-07-12, 02:33
Medlem
dt52810s avatar
Vänd ett marlboro paket fel väg och håll den med locket mot dig, (så att du kan läsa marlboro på framsidan uppochner).
Sen täcker du texten halvvägs, så att bara strecken på M'et och LB'et sticker ner mot dig.
Nu ser L'et och B'et ut som två ben med "fötterna" vänd mot två andra ben (M'et) som verkar hänga en bit ovanför i luften med fötterna åt båda sidorna.

Ungefär som en gubbe som står och tittar mot en annan som är hängd.
Förstod ni.. krångligt kanske?

Sen sa även nån att om man läste "marlboro" upp-o-ner så skulle det bli typ "Oroble Jew" som skulle uttalas ung: "Horoble Jew".
Där "MAR" i loggan skulle läsas uppochner och bli "JEW"

Men den tror jag han själv har kommit på,
Citera
2004-07-12, 12:38
Medlem
tokens avatar
Det står även RÖKNING DÖDAR, med stora bokstäver om man kollar nogrant.
Citera
2004-07-12, 12:43
Medlem
aurvang_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dt52810
Vänd ett marlboro paket fel väg och håll den med locket mot dig, (så att du kan läsa marlboro på framsidan uppochner).
Sen täcker du texten halvvägs, så att bara strecken på M'et och LB'et sticker ner mot dig.
Nu ser L'et och B'et ut som två ben med "fötterna" vänd mot två andra ben (M'et) som verkar hänga en bit ovanför i luften med fötterna åt båda sidorna.

Ungefär som en gubbe som står och tittar mot en annan som är hängd.
Förstod ni.. krångligt kanske?

Sen sa även nån att om man läste "marlboro" upp-o-ner så skulle det bli typ "Oroble Jew" som skulle uttalas ung: "Horoble Jew".
Där "MAR" i loggan skulle läsas uppochner och bli "JEW"

Men den tror jag han själv har kommit på,

Den har jag också hört...

Citera
2004-07-12, 16:11
Bannlyst
fabino

Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag har för mig att på sidorna och underdelen av asken kunde man uttyda tre K:n.

Jag häpnas över riktiga smugglare ex jugge maffian Vem säljer till de en hel långtradare med cigaretter i ex billiga länder. De köper väl inte pytte lite i olika butiker här och där.
Sen undrar jag vem köper av de så mycket och så fort de har ju andra bokstäver och inget skattemärke på klistrat. Sen undrar jag hur kan de göra allt detta i så stor mängd och i så stor organiserad skala utan att någon talar om det så pass mycket i jämförelse med deras sysslandet med cigarett smugglingen.

Off topic! Jag har gjort en ny tråd ang den här frågan - av den andra posten du gjorde i en annan tråd. /Mod
Citera
2004-07-12, 17:31
Medlem
Gables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris

puss!
/perris

ÅHÅ!! Det var som fan!!! Det innebär ju att i praktiken är även Marabou sponsrat av KKK. Nån som har ork att springa och köpa en mjölkchoklad och leta dolda budskap?
Citera
2004-07-12, 17:40
Medlem
Johabbed bin Laugssons avatar
Marlboro: http://www.snopes.com/business/alliance/marlboro.asp

Camel: http://www.snopes.com/business/hidden/camel.asp

Sedan finns det denna grej om Coca Cola, som bland annat togs upp i det avsnitt av programmet "Fläsk" som Olle Palmlöf var med i: http://www.snopes.com/cokelore/islam.asp
Citera
2004-07-12, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av token
Det står även RÖKNING DÖDAR, med stora bokstäver om man kollar nogrant.

Hahahhahahahahhhahahahahhaa
Citera
2004-07-13, 22:16
Medlem
på camelpaketet (om det inte har ändrats) så är det ju en naken brud på kamelens bakben. det är gjort av pluttar och man ser bröstvåtorna och ögona typ. det var jätte längesen jag såg det! bruden är liksom i benet eller vad man ska säga. om ngn fixar url till en bra bild på ett camelpaket så kan jag visa
Citera
2004-07-13, 23:11
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gable
ÅHÅ!! Det var som fan!!! Det innebär ju att i praktiken är även Marabou sponsrat av KKK. Nån som har ork att springa och köpa en mjölkchoklad och leta dolda budskap?

Ja, finns ju massor, vänder man på pappret ser det ut som fanan som användes av KKK i Texas-regionen. Sen kan man vika upp limmningen på långsidan till en 200grammare, setter man den på hyvet så blir det fan exakt som en KKK-huva. Marabou baklänges blir uobaram, hemlig kåd för: Döda alla satans bomulls-negrer!
el nåt...
Citera
2004-07-14, 09:26
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeraaa
på camelpaketet (om det inte har ändrats) så är det ju en naken brud på kamelens bakben. det är gjort av pluttar och man ser bröstvåtorna och ögona typ. det var jätte längesen jag såg det! bruden är liksom i benet eller vad man ska säga. om ngn fixar url till en bra bild på ett camelpaket så kan jag visa

Bruden syns ganska tydligt fortfarande men eftersom bilden är mindre nu så ser man inte lejonet lika bra längre. Det är väl ett lejon va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in