• 1
  • 2
2010-11-25, 02:46
Medlem
Hej!

Jag har 10 000 kronor till övers och undrar hur jag kan få dessa att växa under en kortare tid, säg tre månader.

Är det ens möjligt? Och hur ska jag i så fall gå till väga?

Är som ni kanske redan antagit otroligt oinsatt.

Vore tacksam för hjälp!
Citera
2010-11-25, 02:47
Medlem
Köp begagnade grejer du vet har ett bra pris / pruta hårt och sälj dem senare till ett högre pris själv?

Vad vet jag inte, men typ gamla cyklar kunde man ju köpt, tvättat och polerat, men inte kostat på något för det antar jag att man inte får igen, möjligen laga punka och pumpa däcken. Lite fel säsong bara

Men du kanske har något eget område du är mer hemma på där du är insatt i priserna.

Är väl bättre om det är flera grejer än en utifall att du köper till fel pris och inte får den såld till bättre pris och så var det slut på det äventyret...
Citera
2010-11-25, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Köp begagnade grejer du vet har ett bra pris / pruta hårt och sälj dem senare till ett högre pris själv?

Jo, det har jag övervägt, men då jag både pluggar och studerar samt inte har någon bil så känns det alldeles för omständigt och tidskrävande...
Citera
2010-11-25, 03:02
Bannlyst
Tippa

https://www.flashback.org/f91
Citera
2010-11-25, 03:05
Medlem
Köp knark......... Sälj dyrt,
Köp mera knark..... Sälj dyrt,
Åker du fast så placera i obligationer innan bara.
Citera
2010-11-25, 05:07
Medlem
tsw-werts avatar
sätt in de i någon fond med högrisk som någon analytiker rekommenderar om du inte är speciellt rädd att förlora de.

gjorde de sj en gång vips 2 veckor senare 40% upp!!
Citera
2010-11-25, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tsw-wert
sätt in de i någon fond med högrisk som någon analytiker rekommenderar om du inte är speciellt rädd att förlora de.

gjorde de sj en gång vips 2 veckor senare 40% upp!!

Detta har jag funderat på att göra med mina pengar..Men hur går man tillväga? Genom bank på nätet? Hur vet man vilka som är högrisk och vilka som förväntas att stiga?
Citera
2010-11-25, 07:10
Medlem
tsw-werts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzalbatrozz
Detta har jag funderat på att göra med mina pengar..Men hur går man tillväga? Genom bank på nätet? Hur vet man vilka som är högrisk och vilka som förväntas att stiga?

jag gick med acta de tar 1 % courtage så tyckte det var rätt lugnt, sen tipsa de lite osv de höll något föredrag för mig på typ 1 timme sen var det bara att fatta ett beslut.. dock är minsta insats 100k men finns säkert andra med mindre insatskrav
Citera
2010-11-25, 07:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tsw-wert
jag gick med acta de tar 1 % courtage så tyckte det var rätt lugnt, sen tipsa de lite osv de höll något föredrag för mig på typ 1 timme sen var det bara att fatta ett beslut.. dock är minsta insats 100k men finns säkert andra med mindre insatskrav

Aha, ja det är lite mycket. Har 50k men tänkte ju inte direkt lägga hela skiten på något sånt direkt, snanare kanske 10000 i taget bara för att lära sig hur det fungerar.
Citera
2010-11-25, 09:56
Medlem
staeffs avatar
Hitta en person med folkvagnsbuss, rädda livet på denna så du har en livsskuld att håva in. Köp cocosbollar och utnyttja "livsskulden" till att transportera dig och cocosbollarna land och rike för att sälja med minst 300% marginal.

Givetvis betalar "livsskulden" soppan åt dig. Samt käk. Samt ger dig en hundring om dagen bara för att han är så förbannat tacksam.

Borde ge dig kring 33k på en månad. Sen är det bara att upprepa.
Citera
2010-11-25, 10:19
Medlem
Emerthons avatar
Fonder! Jag har pengar i rysslandsfonder och det första månaderna steg det rätt kraftigt! Tror jag nu har en ökning på 25 procent som har varit rätt stabil utöver någon svacka för ett tag sedan.
Citera
2010-11-25, 15:31
Medlem
Fyra20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabeltrask
Köp knark......... Sälj dyrt,
Köp mera knark..... Sälj dyrt,
Åker du fast så placera i obligationer innan bara.
Precis, köp 2 hg brunt o beckna 5or för 500 då har du 20 000.
Men då måste du ha en stor kundkrets, annars lär det ta ett tag att sälja 40 femmor.
Senast redigerad av Fyra20 2010-11-25 kl. 15:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in