2010-11-24, 23:56
Medlem
AchromaticSpirits avatar
Tja,

Nu har jag nått en gräns känner jag och vill börja motionera bort min jävla ölmage..Dricker ingen öl eller annan alkohol men äter väldigt mycket skit som pizza, snabbmat mm.

Har märkt att min mage också börjat säga ifrån så jag vill verkligen ändra på det nu då jag är mån om min kropp även fast jag inte skött den så bra på senaste tiden.

I alla fall.

Jag tänkte börja jogga imorgon innan frukost, en halvtimme eller så. Men är det ett bra sätt att förbränna fett på? Är det ett snabbt, effektivt sätt?

Om inte, vad annars finns det?

Hur lång tid kan det ta innan ölmagen försvinner? Den är inte jättestor, men det ser jävligt fult ut då jag är smal i övrigt..

Kan jag fortsätta käka godis, eller är det bara att lägga av med det?

Tacksam för kunniga svar.

Mvh

A
Citera
2010-11-24, 23:58
Medlem
Sittkissares avatar
Vill du gå ner i vikt snabbt så rekommenderar jag VLCD-kur. Drick chokladshakes i några veckor så är den borta sen. Du behöver inte ens röra på dig om du inte vill. Självklart hjälper det att göra det, men inget krav.
Citera
2010-11-24, 23:58
Medlem
Dreass avatar
Kcalunderskott är det enda som spelar roll. Morgonpromenader är nice då man oftast rör sig lite extra då.
Citera
2010-11-25, 00:00
Medlem
AchromaticSpirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Kcalunderskott är det enda som spelar roll. Morgonpromenader är nice då man oftast rör sig lite extra då.

Tack för era svar!

Men då borde ju jogging vara ännu bättre än promenad? Alltså, förbränna ännu mer fett?
Citera
2010-11-25, 00:09
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AchromaticSpirit
Tack för era svar!

Men då borde ju jogging vara ännu bättre än promenad? Alltså, förbränna ännu mer fett?
Om det gör att du inte äter mer så ja
Citera
2010-11-25, 00:16
Medlem
Opppes avatar
om du äter nyttigare också så går det fortare men du kan äta godis bara du ligger på kcal underskott, ju mer underskott desto mer går du ner i vikt!
Citera
2010-11-25, 00:24
Medlem
ajajs avatar
Citat:
Tack för era svar!

Långsiktigt ja, kortsiktigt nej. Du också.

När det gäller styrketräning så träna stora muskelgrupper som rygg och ben
Citera
2010-11-25, 00:30
Medlem
AchromaticSpirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajaj
Långsiktigt ja, kortsiktigt nej. Du också.

När det gäller styrketräning så träna stora muskelgrupper som rygg och ben

Har fått svar på annat håll och jogging före frukost ska vara bra. Sen är du ganska så skev med ditt svar. Hur ska du ha det?

Här är länken:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=58186

Tack alla andra för era vettiga svar
Citera
2010-11-25, 00:46
Bannlyst
Börja med intervallträning. Det hjälper till att bränna visceralt fett (fettet inne i buken som gör att magen står ut som en ballong).
Citera
2010-11-25, 01:06
Medlem
AchromaticSpirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashguard
Börja med intervallträning. Det hjälper till att bränna visceralt fett (fettet inne i buken som gör att magen står ut som en ballong).

Tack!

Hur går jag tillväga då?
Citera
2010-11-25, 01:32
Bannlyst
Citat:
Tack!

Hur går jag tillväga då?

Först och främst: Ligg på kaloriunderskott. Köp en matvåg och väg all mat. Skriv sedan in resultatet i den här mallen . Hur stort energibehov du har räknar du ut så här:

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)

Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 - 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram (som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500 kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå viktminskningen av ett halv kilo per vecka.

Från King Grubs deffguide

För att minska bukfettet, d.v.s. fettet som sitter innanför magmusklerna, bör du även konditionsträna. Men egentligen kan du strunta i träningen och ändå gå ner, så länge du ligger på kaloriunderskott. Vill du behålla eventuella muskler är det bra att styrketräna samtidigt som du deffar.

Hoppas det var svar nog!

P.S.

Det spelar ingen roll när på dagen man konditionstränar. Visserligen bränner man mer fett om man konditionstränar på morgonen, men det jämnar ut sig eftersom kroppen i stället förbrukar mer kolhydrater under resten av dagen.
Senast redigerad av Cashguard 2010-11-25 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in