2014-02-02, 19:59
Medlem
holess avatar
Han var en riktigt schysst kille innan drogerna satte klorna i honom. Oskyldig på något sätt, skrattade åt allt. Väldigt lättpåverkad och osäker dock.. Han visste nog inte riktigt vem han var. Jag tror att han tog på sig en viss "roll" för att bli omtyckt. Väldigt oförutsägbar och impulsiv. Jag tror inte riktigt att han var säker på vad som var rätt och fel heller.
Jag tycker om honom väldigt mycket i alla fall.
Jag tror inte på att han mördade Nancy. Ta ett titt på dokumentären "Who Killed Nancy?" på youtube för er som är intresserade i ämnet. Polisen antog att det var han bara för att han hette Vicious. Dessutom hade Sid tagit så mycket droger att det hade varit omöjligt för honom att ens resa sig upp, ännu mindre möjligt knivhugga någon. Dessutom hade dem mycket pengar i en byrå vid sängen som folk visste om som försvann samma kväll. Nancy var helt klart den typ av person som gått till anfall om någon försökt råna henne, vilket förklarar varför det fanns tecken på strid i rummet.

(Off topic!)
Det är synd att vissa glorifierar och romantiserar hans och Nancys heroinberoende (i slutet av "Sid & Nancy" där de båda åker till "the rock and roll heaven" och allt det där). Det är dessutom synd att folk misstolkade punken för att vara en attityd, istället för att se betydelsen i individualism och jämställdhet mellan raser och kön. Alla fick vara med, det spelade ingen roll om man var fattig eller rik, snygg eller ful, alla fick vara med. Spelade ingen roll om man sög på elbas eller inte kunde sjunga, man kunde starta band ändå och ha kul.
Det är så tråkigt att de suddade ut individualismen inom punk och ersatte det med tuppkammar och skinnjackor så att alla såg ut som kloner, men det hör inte till ämnet.

Det var nu (den 2:e februari) 31 år sedan Sid dog. R.I.P.
Citera
2014-02-03, 13:53
Medlem
holess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holes
Det var nu (den 2:e februari) 31 år sedan Sid dog. R.I.P.

Jag menar naturligtvis 35 år sedan*
Citera
2014-02-03, 18:18
Bannlyst
Citat:
Jag menar naturligtvis 35 år sedan*

Pajas...
Citera
2014-02-13, 12:59
Medlem
holess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyEye
Pajas...
Av allt jag skrev skulle du reagera på ett stavfel. Fan tragiskt.
Senast redigerad av holes 2014-02-13 kl. 13:04.
Citera
2014-02-13, 13:59
Bannlyst
Citat:
Av allt jag skrev skulle du reagera på ett stavfel. Fan tragiskt.

Jag reagerade inte på dina fromma stavfel.. jag la faktiskt inte märke till dem alls utan jag summerade bara din text på mitt sätt.

Det jag dock reagerar starkt på är att ni kommer hit i tron om att man ska tycka ni är så fantastiskt duktiga med era patetiska skolprojekt! Om man är intresserad av just Sid så kan man antagligen redan allt det där. Det är inget man behöver en fjunig och komplex skolpojke till att förstå.

Vilken bok är det du har citerat ur förresten? Liksom är inte det om något tragiskt? Brinn i helvetet.
Citera
2014-02-15, 01:21
Medlem
holess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyEye
Jag reagerade inte på dina fromma stavfel.. jag la faktiskt inte märke till dem alls utan jag summerade bara din text på mitt sätt.

Det jag dock reagerar starkt på är att ni kommer hit i tron om att man ska tycka ni är så fantastiskt duktiga med era patetiska skolprojekt! Om man är intresserad av just Sid så kan man antagligen redan allt det där. Det är inget man behöver en fjunig och komplex skolpojke till att förstå.

Vilken bok är det du har citerat ur förresten? Liksom är inte det om något tragiskt? Brinn i helvetet.
Jag bryr mig inte ett piss om vad du eller någon annan tycker om det jag skriver. Om du inte tycker om det jag skriver så föreslår jag att du går vidare med ditt liv och skiter i vad jag har att säga istället för att fälla någon IQ-befriad kommentar om hur du "antar" att jag är eller antar vad jag vill "få utav" att jag skriver vad jag tycker. Jag citerar inte ur någon bok. So what om jag ville dela med mig?
Världen behöver inte fler troll.
Senast redigerad av holes 2014-02-15 kl. 01:39.
Citera
2014-02-15, 01:31
Medlem
Sex pistols var ett kanon band! Och bäst var det innan Sid kom med i bandet..Glen Matlock spelade bas.. Malcolm mc laren var ett skämt som hade tur att stöta på grabbarna i pistolerna..Visst,de fick kläder av honom..Men alla list ettor de skrev de själva..Anarchy in the uk, holidays in the sun,pretty vacant God save the queen, did you know wrong..Och när bandet splittrades då var managern ganska slut...Visst,han försökte med något mer band...Men tjaa...det gick inget vidare liksom hans egen solo karriär..Men han levde väl gott på sin fru?
Citera
2016-10-02, 19:02
Medlem
lääz_kellys avatar
Sid Vicious var en jävla hårding.. där kan 27-clubbarna ta sig!
Hans röst passar PERFEKT i 'Something Else', och sångtexten är fan som gjord för Sid.
Såg på AllPosters att det finns en affisch där han injektar horse! Rock 'n' Roll!

Det med hans kära Nancy Spungen var ju bara tragiskt.. jag tycker faktiskt hon småläcker.

Och filmen tycker jag är helt ok! Dock så hon som spelar Nancy helt jävla mongo.... var Nancy så i verkligheten?
Senast redigerad av lääz_kelly 2016-10-02 kl. 19:06.
Citera
2016-10-03, 17:09
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Sid Vicious var en jävla hårding.. där kan 27-clubbarna ta sig!
Hans röst passar PERFEKT i 'Something Else', och sångtexten är fan som gjord för Sid.
Såg på AllPosters att det finns en affisch där han injektar horse! Rock 'n' Roll!

Det med hans kära Nancy Spungen var ju bara tragiskt.. jag tycker faktiskt hon småläcker.

Och filmen tycker jag är helt ok! Dock så hon som spelar Nancy helt jävla mongo.... var Nancy så i verkligheten?

Har inte sett filmen men jag har läst boken som Nancys morsa skrev om allt som skedde. Nancy var en lika sjuk människa som Sid, om inte ännu värre. Lemmy har väl sagt något i stil med att "Sid var en bra grabb, synd att han hänger med idioten Nancy." och "Om inte Sid haft ihjäl henne hade jag haft det" eller liknande.
Citera
2016-10-03, 17:27
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Har inte sett filmen men jag har läst boken som Nancys morsa skrev om allt som skedde. Nancy var en lika sjuk människa som Sid, om inte ännu värre. Lemmy har väl sagt något i stil med att "Sid var en bra grabb, synd att han hänger med idioten Nancy." och "Om inte Sid haft ihjäl henne hade jag haft det" eller liknande.

Ja, i filmen är hon ett jävla psykfall, och skådespelerskan ser för hemsk ut.. iaf jämfört med bilderna som finns på riktiga Nancy.
Se den absolut om du gillar rockhistoria.
Haha, det andra citatet var ju klockrent! Snacka om original.
Citera
2016-10-04, 00:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag tycke Sid var cool när jag var yngre, men nu vet jag inte riktigt vad jag tycker om honom. Han är ju helt klart bäst i Sex pistols och hans covers på Eddie Cochran är ju riktigt bra. Men han är ändå ingen vidare sångare och inte heller bra på att spela bas.

Filmen Sid and Nancy är ganska bra har den på dvd med Gary Oldman som spelar Sid. Den visar hur punkscenen såg ut under 70-talet vilket är intressant. Visar även Sid och Nacys liv och sista tid ihop.
Citera
2018-10-11, 18:31
Medlem
Ördögs avatar
I morgon (12 oktober) är det 40 år sedan Nancy Spungen ljöt döden på Chelsea Hotel. Ännu verkar inte årsdagen uppmärksamams på nätet i någon form.
(Kanske inte ett diskussionsämne på ett musikforum, dock.)
Senast redigerad av Ördög 2018-10-11 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in