• 2
  • 3
2010-11-25, 21:58
Medlem
toby79s avatar
Först och främst ska du betala mor och far för att de tar hand om dig. Dom kanske inte vågar kräva något eller curlar med dig, men deras ekonomi påverkas faktiskt av att du äter och nyttjar byggnaden med allt vad det innebär. Så det är det viktigaste i första hand.

Det andra är att det är klart att du ska spara pengar. Jag önskar att jag hade gjort det direkt istället för att bränna på gamla rostiga vrak och annat skit. 10 000 i månaden kanske inte är helt realistiskt, men det är ändå något att sträva efter. Se till att lära dig om hur man placerar pengar för att få bra avkastning. Visst kan din livssituation förändras, men fram till dess kan du ju köra på. Då har du ju åtminstone slantar på banken. Så var realistisk och glöm inte bort dig själv heller, sen ska det nog lösa sig.
Citera
2010-11-26, 02:14
Medlem
Ironworkers avatar
Låter jobbigt mannen, men är du målmedveten kan du lyckas. Själv levde man på cirka 50K under 24 månader från från 20-22 så det funkar alldeles utmärkt att ha cirka 2k i månaden till nöjen.

När jag är klar med min utbildning ska jag göra något liknande, skrapa ihop en rejäl summa och investera i något. Eftersom jag själv utan problem klarar mig på tämligen lite pengar (existensminimum är inga problem) så ska det nog gå bra.

Ps. Alla ni som kommer med att man träffar en tjej och skämmer bort henne, den niten har jag gått på en gång och även om jag träffar en tjej, och inte är snål, utan mer normal kommer man ändå kunna spara en slant!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in