2010-11-24, 20:23
Medlem
Aleizohiets avatar
Hej!

På min högskola har jag upptäckt en masspsykos som råder! En övervägande del av alla ryggsäckar är Fjällräven Kånken! Förklara för mig vad är det som är så "snyggt" och "hippt" med denna miljömupprygga av minimalistiska mått?
Citera
2010-11-24, 20:25
Medlem
Jag tycker dom är svinfula. Men som tur e har inte alla samma smak.
Citera
2010-11-24, 20:26
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Ser inget fel på den. Är väl populär för det är liten och söt och rätt billig? Vad mer behövs för att skapa en hit?
Citera
2010-11-24, 20:28
Medlem
minutz3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleizohiet
Hej!

På min högskola har jag upptäckt en masspsykos som råder! En övervägande del av alla ryggsäckar är Fjällräven Kånken! Förklara för mig vad är det som är så "snyggt" och "hippt" med denna miljömupprygga av minimalistiska mått?
Får man ens plats med storlek A4-papper i en sådan?
Låter väldigt opraktiskt, man lär väl knappast få in en 15 tums bärbar dator i den heller.
Citera
2010-11-24, 20:28
Medlem
25TaLifes avatar
Den har väl varit råpoppis de senaste 30 åren så jag är inte säker på att det är en masspsykos som startat just nu va?
Citera
2010-11-24, 20:33
Medlem
TroyMcLures avatar
Tycker också de är fula men det är lätt värt att använda kånken bara för att reta de som nu bryr sig om trender.
Citera
2010-11-24, 20:40
Medlem
z-nexxs avatar
är väl samma som converse-skorna
de var billiga, så thugs och gangstas och andra low-lifes som småbarn ser upp till hade dem, så började alla som ville vara hårda och "födda på betongen" skaffa sånna
dessutom har de egenskapen som många reklamföretag fattat på senare, att ha samma produkt i jättemånga olika färger, och om man ställer dessa bredvid varann ser det jättefint ut ur marknadsföringssynpunkt. det finns alltså en uppsjö olika färger typ
Citera
2010-11-24, 20:48
Medlem
Det är ett statement: "Jag är en miljömedveten, trendig och bloggande person" (som vill vara unik men faller tyvärr snart in i de stora massorna..
Citera
2010-11-24, 21:07
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttesvensson
Det är ett statement: "Jag är en miljömedveten, trendig och bloggande person" (som vill vara unik men faller tyvärr snart in i de stora massorna..

Jag är varken särskilt miljömedveten eller trendig. Har heller ingen blogg. Tycker väskan är ball bara.
Citera
2010-11-24, 21:20
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-nexx
är väl samma som converse-skorna
de var billiga, så thugs och gangstas och andra low-lifes som småbarn ser upp till hade dem, så började alla som ville vara hårda och "födda på betongen" skaffa sånna
dessutom har de egenskapen som många reklamföretag fattat på senare, att ha samma produkt i jättemånga olika färger, och om man ställer dessa bredvid varann ser det jättefint ut ur marknadsföringssynpunkt. det finns alltså en uppsjö olika färger typ

Converse får man väl ge runt 800 för
Citera
2010-11-24, 21:21
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Converse får man väl ge runt 800 för

Det kostar väl en Kånken av den lite större modellen också?
Citera
2010-11-24, 22:14
Medlem
black-swans avatar
1. Kånken har varit populär under en mycket lång tidsperiod. Dock har de iom lanseringen i USA ökat hypen (även på hemmaplan).

2. Kånken är en praktisk ryggsäck av god kvalité. En laptop på 15" får givetvis inte plats, dock tror jag att en laptop i standardstorlek (11-13") få plats.

3. Den kostar 500 (normal storlek) och kan anses vara relativt prisvärd.
Senast redigerad av black-swan 2010-11-24 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in