2010-11-24, 17:04
Medlem
Vattenspanns avatar
Standardaktivitetsfältet i Vista Home är nån gåraktig färg och fönster som öppnas blinkar orange. kan man på något sätt ändra detta utan att ladda ner massa andra program och skit? Alltså nån inställning i Windows. Har letat som en tok utan resultat. Tacksam för svar!

Hittade ingen officiell eller liknande tråd men finns en sån så är det bara att flytta på.
Citera
2010-11-24, 17:10
Medlem
Owers avatar
Höger klicka på skrivbordet>Anpassning>Fönsterfärg & utseende.
Citera
2010-11-24, 17:12
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Höger klicka på skrivbordet>Anpassning>Fönsterfärg & utseende.

Fast det där påverkar bara fönsterfärger, inte aktivitetsfältet.
Citera
2010-11-24, 17:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu var det länge sedan som jag använde mig av Vista. Men kika under Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Anpassning\Fönsterfärg och utseende och Aero.

Nu länkar jag genvägen ifrån Windows 7, men det ser ut ungefär likadant i Vista om jag inte missminner mig.
Citera
2010-11-24, 17:17
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nu var det länge sedan som jag använde mig av Vista. Men kika under Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Anpassning\Fönsterfärg och utseende och Aero.

Nu länkar jag genvägen ifrån Windows 7, men det ser ut ungefär likadant i Vista om jag inte missminner mig.

Verkade värre med just aktivitetsfältet och efter ytterligare lite googling så tycks det inte gå att göra utan att ladda ner andra program och så. Tråden kan låsas tror jag. Tack för svaren ändå!
Citera
2010-11-24, 17:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det slog mig nu med denna tanke. Jag tror inte Vista Home har Aero-stödet så som det finns under Ultimate. Slå en sökning om Vista Home har detta stöd.
Citera
2010-11-24, 17:28
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det slog mig nu med denna tanke. Jag tror inte Vista Home har Aero-stödet så som det finns under Ultimate. Slå en sökning om Vista Home har detta stöd.

Verkar inte så. Home är ganska begränsat, något jag blivit varse även tidigare. Men som sagt ,tack för hjälpen ändå. Får se om jag orkar modifiera eländet nån annan dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in