2010-11-24, 15:48
Medlem
Smurfen22s avatar
Hej flashback!

De är så att jag har bestämt mig för att börja på atkins dieten, även kallad lågkarbo dieten. Denna går ut på att man nästan inte ska äta karbohydrater överhuvudtaget. Jag har flera vänner som gått på denna med väldigt bra resultat, det enda problemet är att jag inte vet vad jag kan käka helt.

Finns det någon här som har bra tips på maträtter, eller bara tillbehör jag kan äta, när ja går på denna diet ? Taack på förhand
Citera
2010-11-24, 15:57
Medlem
BadCops avatar
Protein, kott, fisk, fagel etc. Undvik halv- och hel-fabrikat.
Citera
2010-11-24, 17:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfen22
Hej flashback!

De är så att jag har bestämt mig för att börja på atkins dieten, även kallad lågkarbo dieten. Denna går ut på att man nästan inte ska äta karbohydrater överhuvudtaget. Jag har flera vänner som gått på denna med väldigt bra resultat, det enda problemet är att jag inte vet vad jag kan käka helt.

Finns det någon här som har bra tips på maträtter, eller bara tillbehör jag kan äta, när ja går på denna diet ? Taack på förhand
Ta du titta in i en LCHF tråd, så kommer du få en hel del svare

Vet inte varför vi Svenskar kör detta LCHF istället för Atkins.
Är det något varumärkesskyddad sak eller varför?
Citera
2010-11-24, 18:34
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ta du titta in i en LCHF tråd, så kommer du få en hel del svare

Vet inte varför vi Svenskar kör detta LCHF istället för Atkins.
Är det något varumärkesskyddad sak eller varför?
Atkinsdieten innehåller mer kolhydrater än LCHF. För min egen del funkar det inte med så mycket kolhydrater som det är i Atkins, jag blir inte av med "suget" på samma sätt som med LCHF. Men visst, klarar man av att motstå eller inte får något "sug" så funkar nog den metoden också.
Citera
2010-11-24, 18:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Atkinsdieten innehåller mer kolhydrater än LCHF. För min egen del funkar det inte med så mycket kolhydrater som det är i Atkins, jag blir inte av med "suget" på samma sätt som med LCHF. Men visst, klarar man av att motstå eller inte får något "sug" så funkar nog den metoden också.
Initial fasen är väl identisk i alla fall
För mig att den liknande LCHF väldigt mycket.
Tror jag har en bok om Atkins som jag kan kolla i.
Citera
2010-11-24, 18:49
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Initial fasen är väl identisk i alla fall
För mig att den liknande LCHF väldigt mycket.
Tror jag har en bok om Atkins som jag kan kolla i.
Ja, inledningsfasen är nog identisk med LCHF, det är när man ska öka kolhydraterna som det spricker för mig iaf. LCHF är ju på det sättet enklare att sköta, man behöver inte hålla reda på sitt kolhydratintag som man måste göra med Atkins i fas 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in