2010-11-23, 22:00
Medlem
EA45s avatar
Tjena, jag undrar om det är möjligt att få ljud från både Datorn och TVn samtidigt?

Jag har grafikkortet NVIDIA GeForce GTS 450, Windows 7 64 bit och en full HD TV, samt ett integrerat skitljudkort.

Saken är den att varje gång jag vill få ljud från TVn så måste jag gå in på Playback devices i Windows och ändra så att TVn blir default playback device. Men finns det någon möjlighet så man slipper ändra detta? Visst är jag petig, men det är just dessa små enkla finesser som skapar irritation, typ.

Någon som vet?
2010-11-24, 04:22
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EA45
Tjena, jag undrar om det är möjligt att få ljud från både Datorn och TVn samtidigt?

Jag har grafikkortet NVIDIA GeForce GTS 450, Windows 7 64 bit och en full HD TV, samt ett integrerat skitljudkort.

Saken är den att varje gång jag vill få ljud från TVn så måste jag gå in på Playback devices i Windows och ändra så att TVn blir default playback device. Men finns det någon möjlighet så man slipper ändra detta? Visst är jag petig, men det är just dessa små enkla finesser som skapar irritation, typ.

Någon som vet?

jag kör en dvi - hd kabel och får ljud på tvn och datorn
2010-11-24, 19:47
Medlem
DigGaNs avatar
Låst med hänvisning till Officiella tråden dator till TV - TV till dator / kringutrustning
*Tråd låst*
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in