2010-10-02, 11:32
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Dags för en bump. Någon som hört nåt mer i ämnet? Captain Kenauer?

Jag brukar stöta på Lönnerheden nere på lokala konsum, ska fråga honom hur det går. vad jag hört skulle det vara en mastodont produktion på 6 filmer
Citera
2010-10-02, 18:32
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Jag brukar stöta på Lönnerheden nere på lokala konsum, ska fråga honom hur det går. vad jag hört skulle det vara en mastodont produktion på 6 filmer
Fan det lät inte bra, mastodontproduktion på 6 filmer? Varför inte göra en i taget och om den blir bra, kanske göra en uppföljare? Hade verkligen inte väntat mig en planerad filmserie a la Beck Har sådant någonsin blivit bra? Millenniumtrilogin är väl det bästa som svensk film har åstadkommit i den vägen, visserligen är det bara tre filmer men ändå en planerad serie, och den var inte ens bra om man jämför med riktig film. Nej tacka vet jag Widerbergs polisfilmer
Citera
2010-11-04, 19:37
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Fan det lät inte bra, mastodontproduktion på 6 filmer? Varför inte göra en i taget och om den blir bra, kanske göra en uppföljare? Hade verkligen inte väntat mig en planerad filmserie a la Beck Har sådant någonsin blivit bra? Millenniumtrilogin är väl det bästa som svensk film har åstadkommit i den vägen, visserligen är det bara tre filmer men ändå en planerad serie, och den var inte ens bra om man jämför med riktig film. Nej tacka vet jag Widerbergs polisfilmer

Det kommer bli rktigt bra, hostorierna lämpar sig bra till film, i serieformat
Citera
2010-11-04, 21:33
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Det kommer bli rktigt bra, hostorierna lämpar sig bra till film, i serieformat
Tillåt mig tvivla på den svenska filmindustrin...
Men förutsättningarna finns ju definitivt.
Citera
2010-11-23, 21:34
Medlem
Bockstensmannens avatar
Inspelningarna börjar enligt GW i sommar. Han har tydligen en favorit för Bäckström-rollen som han inte vill avslöja, sa han idag i veckans brott
Citera
2010-11-23, 21:36
Medlem
Vipera67s avatar
Leif GW´Perssons "Palme-trilogi".

Japp vad är svaret, vem blir Evert Bäckström i kommande filmerna byggda på Leif GW perssons böcker.

Har själv inte svaret ännu men jobbar på frågan, kanske ni vet?

Gillar i alla fall böckerna skarpt och ar läst/lyssnat på alla.

Edit: Utesendemässigt tänker jag mer Andy Sipowicz i NYPD Blue men det är i min hjärna, ni kanske har andra bilder.
http://en.wikipedia.org/wiki/Andy_Sipowicz

Edit 2: Läsa en bok någon, papper med tecken på? Var nog för optimistisk
Senast redigerad av Vipera67 2010-11-23 kl. 22:14.
Citera
2010-11-24, 06:25
Medlem
Moon The Loons avatar
En av få gånger jag faktiskt blivit lite exalterad över ett Svenskt filmprojekt!

Den här ser jag verkligen fram emot.
Citera
2010-11-24, 12:47
Medlem
ufomongos avatar
Svårt att bedöma Sipowicz, hans utseende är så förknippat med hans karaktär.

Men i praktiken kan man nog ta vilken medelålders halvalkis som hänger på Solvalla i sin Dressmankostym som helst och sätta som Bäckström

Läsa för övrigt... Den som dödar draken ska man lyssna på, inte läsa! Jag satt och garvade som en tok på bussen när jag hörde på den.

'9 kring bordet varav en riktig polis, tänkte Bäckström'
Citera
2010-11-24, 13:43
Medlem
groovesnuss avatar
Skulle inte författaren själv, Leif Gustav Willy, vara en perfekt Fet-Evert? Både bitter och överviktig...
Citera
2010-11-24, 16:28
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Skulle inte författaren själv, Leif Gustav Willy, vara en perfekt Fet-Evert? Både bitter och överviktig...

Nja, han är alldeles för sävlig.
Citera
2010-11-27, 13:50
Medlem
Frostnatts avatar
sammanfogade två trådar.
/Moderator
Citera
2010-12-02, 19:02
Medlem
Walkers avatar
Trevligt att det rör på sig

Trodde först det bara rörde sig om en filmatisering av den s.k "välfärdstrilogin", men nu visar det att det ska komma 6 filmer! I så fall kan dom inte reducera Bäckströms roll, han har huvudrollen i två böcker .

Ser fram mot alla filmer, men ur underhållningssynpunkt ser jag mest fram mot "Linda som i Lindamordet"
eller "Bäckström The Movie"

Om förebilden till Bäckström, som vanligt underhållande snack av GW

http://www.youtube.com/watch?v=EhZ-B...eature=related

Här talar GW ut vem som han har som favorit som Bäckström, "Reine Brynolfsson eller någon sån där liten perfid typ ligger bra till alltså"

http://www.youtube.com/watch?v=Qrv1-...eature=related

Det finns fler färgstarka roller än Bäckström, t ex Den Särskilde Sakkunnige. Någon som har någon tänkbar kandidat där? I brist på andra säger jag Börje Ahlstedt, Peter Harryson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in