2010-11-23, 19:58
Medlem
willefjongs avatar
Jag hade en ganska trasslig tid i grundskolan och för att inte få allt för tråkigt fyllde jag ut det med att provocera, ofta sådana argument som är helt ofattbara att man ens kan tänka tanken. Fick ju en hel del utskällningar/hemringningar men med Sveriges yttrandefrihet såg jag inte detta som något problem.

Det var främst i åttonde klass, när jag fattade tycke för att formulera mig skriftligt, som jag även utvecklade min muntliga talförmåga. Då kunde jag i stort sätt snacka omkull vem som helst, vare sig det var en lärare eller elev.

Dessutom läste jag på om lagar och blev rätt haj på det, detta var också bra till mitt försvar om någon hotade mig med att anmäla mig, något som förekom allt för ofta.

Exempel på saker jag sa inför hela klassen var ungefär så att jag höll föredrag om att jag tycker det är okej med våldtäkt av döda djur. Självklart tyckte jag inte något av det här utan fick bara någon sorts kick av de reaktioner jag fick av diverse lärare.

Denna tråd är till för att diskutera de sjukaste sätten ni provocerade i grundskolan, framförallt. Men jag uppskattar även om ni berättar om incidenter på eran arbetsplats/gymnasium.

Fyll på, men gör inte detta till någon listtråd!

Amen.
Citera
2010-11-23, 20:01
Medlem
Brunsass avatar
Känner igen mig i det du skriver, fast jag tog det inte så långt som du gjorde med att prata om djursex osv.
Citera
2010-11-23, 20:06
Medlem
antuns avatar
Ifrågasatta lärarna mycket, var jävligt ironisk samtidigt som jag höll masken. Om personen i fråga inte kände mig väl var det svårt för denne att få en uppfattning om hurvida jag var seriös eller inte.

Detta kunde man utnyttja lätt mot vikarier.
Citera
2010-11-23, 20:12
Medlem
willefjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antun
Ifrågasatta lärarna mycket, var jävligt ironisk samtidigt som jag höll masken. Om personen i fråga inte kände mig väl var det svårt för denne att få en uppfattning om hurvida jag var seriös eller inte.

Detta kunde man utnyttja lätt mot vikarier.
Haha jo, det där med vikarier har vi väl alla upplevt. Under lågstadiet var det väldigt populärt i min klass att "byta namn" osv.

Jag tyckte dock det var roligare att driva med ordinarie lärares samvete, just för att verka så seriös som möjligt. Jag har själv vikarierat några gånger i en högstadieskola och man märker ju vilka som är oseriösa och försöker skoja till det, men med min språkförmåga på min sida fick jag victory och försökte äga de där snorungarna på ett så diskret sätt som möjligt
Citera
2010-11-23, 20:55
Medlem
DigLazaruss avatar
Allt blev ganska tråkigt när jag väl kom upp i högstadiet...så jag provocerade inte så speciellt mycket i skolan längre. Men när jag gick i fyran så fick jag och mina föräldrar prata med rektorn om "de olika incidenterna du manipulerat fram som har fått fröken Magdalena att faktiskt känna rädsla gentemot dig".
Minns det ordagrant eftersom pappa stolt sparat brevet vi fick av rektorn med de exakta orden.

Vidare i femman när man hade roliga timmen så hade jag av någon sjuk anledning fått för mig att regissera (och skriva) en pjäs om incest i 1700-talsanda. Min lärare (inte magdalena) blev äcklad redan efter första akten. Hon avbröt och kallade till föräldramöte eftersom hon troligtvis trodde att min far säkert våldtog mig. Så var självklart inte fallet.

Good times..
Citera
2010-11-23, 21:19
Medlem
willefjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigLazarus
Allt blev ganska tråkigt när jag väl kom upp i högstadiet...så jag provocerade inte så speciellt mycket i skolan längre. Men när jag gick i fyran så fick jag och mina föräldrar prata med rektorn om "de olika incidenterna du manipulerat fram som har fått fröken Magdalena att faktiskt känna rädsla gentemot dig".
Minns det ordagrant eftersom pappa stolt sparat brevet vi fick av rektorn med de exakta orden.

Vidare i femman när man hade roliga timmen så hade jag av någon sjuk anledning fått för mig att regissera (och skriva) en pjäs om incest i 1700-talsanda. Min lärare (inte magdalena) blev äcklad redan efter första akten. Hon avbröt och kallade till föräldramöte eftersom hon troligtvis trodde att min far säkert våldtog mig. Så var självklart inte fallet.

Good times..
Du ska bara veta hur jag garvade mig igenom texten. På tal om incest, detta var även för mig ett hett ämne att diskutera och så fort ordet dök upp var jag villig att snacka och argumentera med argument jag egentligen inte ens stod för. Tack för svaret!
Citera
2010-11-23, 21:42
Medlem
Valkyries avatar
Känner igen mig i detta. Brukar alltid ifrågasätta, inte bara lärare, utan kompisar och ytligt bekanta också. Argumenterar alltid emot deras ståndpunkt, vare sig jag egentligen håller med eller inte. Själv tycker jag mest det är kul att få dem inse att olika frågor kan besvaras ur många olika perspektiv och att deras tankesätt inte är det enda rätta. Vissa idioter verkar ju vara så pass instängda i sig själva att de inte inser det.
Citera
2010-11-23, 21:45
Medlem
DigLazaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willefjong
Du ska bara veta hur jag garvade mig igenom texten. På tal om incest, detta var även för mig ett hett ämne att diskutera och så fort ordet dök upp var jag villig att snacka och argumentera med argument jag egentligen inte ens stod för. Tack för svaret!

Jo, jag själv skrattade en hel del under min s.k. "rebelliska" tid. Jag relaterar som fan till det du skriver ang. talförmåga. Kunde hitta vett i allt sjukt jag gjorde när man sedan skulle förklara sitt konstiga beteende. Min mamma tyckte det började bli för allvarligt (så kan ju inte en flicka uppföra sig) medan min far gav mig boken De 120 dagar i Sodom när jag fyllde 15 och sa "ta orden med måtta". Haha..

Nä men schysst tråd! Hoppas bara det finns fler som var uttråkade som barn och vill dela med sig av sina geniala drag.
Citera
2010-11-23, 21:49
Medlem
Sen jag ramlade över beasttube.com i sjuan/åttan så blev det en hel del provocerande genom det.
Citera
2010-11-24, 02:21
Medlem
Jag var bara en allmän rasist.
Citera
2010-11-24, 02:26
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchtit
Jag var bara en allmän rasist.
Samma här. Dessutom kände de flesta till mina åsikter.
Citera
2010-11-24, 08:49
Medlem
ubersantas avatar
r&s -> humor

/mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto