2010-11-24, 09:10
Medlem
Mrs.Potatos avatar
Det jag minns från grundskolan, framförallt från högstadiet, var att Jag och mitt "gäng" alltid såg till att våra vikarier skulle börja gråta. Vi lyckades alltid och jag minns ett roligt scenario.

Det var dags för musik och vi skulle spela i grupp. Musiken var de enda lektionerna som vi i vår klass tyckte var roliga och vår vanliga lärare gav oss ganska lösa tyglar. Dock, denna dag, så hade vi en kvinnlig lärarstuderande som betedde sig mer eller mindre som en diktator. Hon pekade på oss och sa till alla vad vi skulle spela för instrument. I och med att vi normalt vis fick bestämma för oss själva så blev vi inte så värst glada. Vi struntade totalt i vad hon sa och satte oss vid de instrument som vi kände för att spela och började att spela random skit och väsnades (redan innan detta hade vi på genomgången drivit henne till vansinne genom vårt konstanta kacklande). Hon ställde sig då upp och viftade med armen och skrek "tysta, tysta". I stridens hetta ställde jag mig upp gjorde den legendariska armrörelsen och skrek "TYSKLAND, TYSKLAND!". Sekunden efter fällde hon en tår och skrek att vi var upprorsgalna idioter och sprang ut ur klassrummet. Haha, det var episkt!
Citera
2010-11-25, 17:56
Medlem
sebbex2xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Potato
Det jag minns från grundskolan, framförallt från högstadiet, var att Jag och mitt "gäng" alltid såg till att våra vikarier skulle börja gråta. Vi lyckades alltid och jag minns ett roligt scenario.

Det var dags för musik och vi skulle spela i grupp. Musiken var de enda lektionerna som vi i vår klass tyckte var roliga och vår vanliga lärare gav oss ganska lösa tyglar. Dock, denna dag, så hade vi en kvinnlig lärarstuderande som betedde sig mer eller mindre som en diktator. Hon pekade på oss och sa till alla vad vi skulle spela för instrument. I och med att vi normalt vis fick bestämma för oss själva så blev vi inte så värst glada. Vi struntade totalt i vad hon sa och satte oss vid de instrument som vi kände för att spela och började att spela random skit och väsnades (redan innan detta hade vi på genomgången drivit henne till vansinne genom vårt konstanta kacklande). Hon ställde sig då upp och viftade med armen och skrek "tysta, tysta". I stridens hetta ställde jag mig upp gjorde den legendariska armrörelsen och skrek "TYSKLAND, TYSKLAND!". Sekunden efter fällde hon en tår och skrek att vi var upprorsgalna idioter och sprang ut ur klassrummet. Haha, det var episkt!

Det där med att jävlas med vikarier kan vara det bästa som finns!
Citera
2010-11-25, 21:27
Medlem
Har tillsammans med resten av killarna, suttit tyst genom en spanskalektion. Inte ett ord sa vi även ifall hon fullkomligen spammade sönder oss med frågor, men efter ett tag började hon fatta. Samma lärare tappade under våra 2 år över 5 timmars lektionstid, p.g.a. ändring av klockan när hon skulle hämta TV-apparater, kopiera papper etc. En gång upptäckte hon det och blev arg, och skulle gå iväg och hämta TV:n, och då lyckades vi igen och tjänade ca en kvart den gången.

Grät väl någon gång i månaden, för jävla fint att se den lille feministen lida.
Citera
2010-11-26, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skattefifflarn
för jävla fint att se den lille feministen lida.
skål!

ont: var mest att man mobbade en del utvalda lärare, bröt ner dom totalt sakta men säkert, komenterade hur dom såg ut osv, vägrade lyda när dom sa åt en att göra nått.

det som verkar bita mest på lärare är när man ignorerar deras order, dom är vana med att alla lyder deras minsta lilla vink, kommer det då nån dryg jävel och ifrågasätter allt och bara allmänt sänker dom så bryter dom ihop till slut
(det var endast lärare som inte respekterade mig, som jag va såhär mot)
Citera
2010-11-28, 03:04
Medlem
FrihetensUtovares avatar
Jag argumentera att allting leder till krig och att krig var lösningen på krig.

Citera
2010-11-28, 03:51
Medlem
knickedickens avatar
Tycker TS borde fråga en psykolog om vad som är fel på honom/henne. Det känns alltid bättre är man har fått en diagnos på sina problem.
Citera
2010-11-28, 20:19
Medlem
Glamazons avatar
Det är rätt underhållande att läsa en sån här tråd som lärare. :-)

Min ståndpunkt har hittills (är iofs rätt färsk i yrket) varit att det är inte jag som ska ha betyg, det är eleven. I fallet som nämns ovan där en hel klass sitter tvärtyst på trots under lektionen hade jag med andra ord plockat upp en bok ur handväskan, slängt upp fötterna på katedern och satt mig och läst istället. Jag ska hjälpa eleven tillägna sig kunskap, men det är fanemig eleven som får göra jobbet med att aktivt lära sig någonting.

Själv var jag inte särskilt provokativ mot lärare i mina skolår, snarare mot andra elever... men få se, vad har folk försökt provocera mig med hittills? Mjo, det är nog mestadels kommentarer om rasism, porr och liknande lättköpta poänger, eller "Äh, det här tänker jag inte göra"-attityden som som sagt är fullständigt menlös. Lyckligtvis krävs det lite mer jobb för att få mig aktivt upprörd än vad den genomsnittlige femtonåringen är beredd att lägga ned.
Citera
2011-10-25, 22:50
Medlem
Mooowglis avatar
aahhhh fan va mycket underbara minnen man får från grundskolan när man läser era texter! Få vikarien till att börja gråta var ju en sån klassiker! tror fanimej inte att vi hade en enda vikarie från 6an till 9an som vi inte fick till att börja gråta. Good old days
Citera
2011-10-26, 02:06
Medlem
mbois avatar
Vad fan var fel på er egentligen? haha
Citera
2011-10-27, 00:55
Medlem
Det var ungefär i högstadiet man började få upp ögonen för Internet och all dens snuskiga innehåll. Så varje gång en lärare lämnade rummet så sprang jag och mina kompisar fram till fröken/magisters dator och satte på någon 60 minuters lång porrfilm, en sådan med överdrivet mycket stön, smisk och smek, och sedan drog vi ut båda mus och tangentbord. Detta ledde till flera roliga föreställningar då de tekniskt efterblivna lärarna sprang till IT-chefen med röda ansikten då de inte lyckades stänga ned det.

Några andra klassiker var att sitta och trumma med pennor, leka med tuggummi utanför munnen, kasta pappersflygplan eller ifrågasätta allt det som läraren sa. Men som tur va så växte jag upp, good time though, good times...
Citera
2011-10-27, 13:43
Medlem
big_bobs avatar
Jag vet inte vart jag ska börja. Genom hela grundskolan var jag värst av alla oavsett vilken skola jag var på. Rasism var en stor del av 6an-9an och att få lärare att gråta var ingen stor sak för mig.
Att rektorn ville kolla genom mina grejer fick mig iaf att sluta bära kniv och luftpistol i skolan.
Ingen gav sig på mig, jag var känd för att vara negermördare trots att jag inte hade mördat någon.
Men skolan har jag aldrig gillat. Så jag bryr mig inte.
Citera
2011-10-28, 20:12
Medlem
Mad monks avatar
Jag provocerade aldrig i grundskolan, ändå hamnade jag jämnt hos studierektorn för samtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in