2002-10-12, 04:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Kan någon förklara hur den fungerar? Är det lagligt? Vad röker man i en sådan? Tell me everything.

Pippi
Citera
2002-10-12, 04:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag är ingen expert, men har faktiskt rökt vattenpipa en gång. Det är helt lagligt, sålänge man bara röker tobak i den. Man köper en speciell sorts våt tobak som finns i massa olika smaker. Rätt gott faktiskt... Rökte nån med äppelsmak, tror jag det var.

Nån annan får förklara lite bättre rent tekniskt hur de fungerar. Man måste ha kol till dom iallafall, var det enda jag kommer ihåg. Sen drar man ner röken direkt i lungorna.
Citera
2002-10-12, 05:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Nån annan får förklara lite bättre rent tekniskt hur de fungerar. Man måste ha kol till dom iallafall, var det enda jag kommer ihåg. Sen drar man ner röken direkt i lungorna.
Dra ner röken i lungorna? Näää... behåll den i munnen du! 8)
Citera
2002-10-12, 05:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid

Var det så man gjorde? Hehe, kanske var därför jag hosta så mycket...
Citera
2002-10-12, 05:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid

Var det så man gjorde? Hehe, kanske var därför jag hosta så mycket...
He... det finns säkert de som drar halsbloss också... vem är jag att säga vad som är rätt eller fel?
Citera
2002-10-13, 20:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Den funkar som en vanlig bong, alltså röken filtreras genom vattnet. Men eldar inte på tobaken utan man låter en kolbit ligga och glöda ovanpå en bit aluminiumfolie. Då blir inte röken lika stark, och man andas inte in nån tjära.
Jag brukar ta hallsbloss. Det är inga problem för röken är väldigt mild och god.
Citera
2002-10-16, 14:41
Medlem
Principen är enkel:

Ett rör löper ifrån pipskålen rakt ner i en vattenfylld behållare. Ytterligare ett rör löper ifrån munstycket in i behållaren, änden på detta rör får dock ej komma i kontakt med vattenytan.

Pipan bör vara så lufttät som möjligt. När man inhalerar ifrån munstycket så bildas ett undertryck i kammaren och luft (rök) trycks in igenom pipskålen och bubblar upp igenom vattnet som filtrerar och kyler den.

Ganska fiffig liten anordning faktiskt.
Citera
2005-02-21, 10:15
Medlem
Tja, jag gjorde en liten beskrivning, som är lite keff. men aja, värt ett försök..

¤¤ [men fan da!, bilden vill inte fungera, PM:a mig vart man kan lägga upp en bild... flippar snart! :P ¤¤

"det dära med 2fingrar djupt" då är det ca 3cm djupt.

hoppas det hjälpte, om det är något speciellt ni vill få hjälp med, PM:a mig ..

\\k0tti...
ha det bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in