• 1
  • 2
2010-11-23, 19:00
Medlem
loveitorhateits avatar
Tjenare Flashback. Jag funderar på att bara äta bacon och ägg till lunch varje dag i ca 2-3 månader. Ibland kommer jag nog variera med lite böner. Jag gör detta dels för att det då blir ganska billig lunch samt för att en kompis sa att man går ner i vikt på detta.
Jag tänkte då äta 260g bacon och 1-2ägg varje lunch.

Sant eller falskt? Bra eller dåligt? Kommer jag gå upp i vikt eller kommer jag gå ner i vikt? Är inte allt för överviktigt eller tjock just nu, men känner att jag vill gå ner ca 10kg.
Tack på förhand

/ En man som är kass på kost och hälsa
Citera
2010-11-23, 19:03
Bannlyst
HAHAHAHA ..!! Ja du 260g bacon brukar ju Biggest loser deltagarna trycka i sig dagligen till lunch.. Ut och rör på dig istället är mitt råd..
Citera
2010-11-23, 19:04
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Det beror självklart på vad du äter annars och dina träningsvanor.
Går du efter Gi-dieten?
Citera
2010-11-23, 19:07
Medlem
Kör på det till frukost istället. Ska tydligen vara bra.
Citera
2010-11-23, 19:10
Medlem
loveitorhateits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocolus
HAHAHAHA ..!! Ja du 260g bacon brukar ju Biggest loser deltagarna trycka i sig dagligen till lunch.. Ut och rör på dig istället är mitt råd..

Jag rör mig dagligen inom jobbet. Sen så har jag nu tagit upp gymmandet 3ggr/veckan
Citera
2010-11-23, 19:13
Medlem
loveitorhateits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
Det beror självklart på vad du äter annars och dina träningsvanor.
Går du efter Gi-dieten?

Går inte efter någon diet. Utan har mer bara slutat med läsken och godiset. Och letar nu något billigt, gott och nyttigt att äta till lunch varje dag. Och då till middag kunna variera sig lite med vanlig husmanskost
Citera
2010-11-23, 19:16
Bannlyst
Ska du ha nyttig och billig lunch så ska du satsa på tonfisk med pasta och någon god röra/sås.. Smakar bra och är jävligt billigt..
Citera
2010-11-23, 19:28
Bannlyst
Snälla! Välj hellre bort ost, smör, grädde och vad fan du vill! 10 kilos övervikt är ju ingenting! Med lite förnuft och motion går man ner det på lite drygt två månader.

Du vet själv vad du går upp på. Jag vet att du gör det!

Sen tycker jag väl att tidpunkten för ditt nya jag möjligen är illa vald. Så här inför jul och allt...
Citera
2010-11-23, 19:40
Medlem
loveitorhateits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Snälla! Välj hellre bort ost, smör, grädde och vad fan du vill! 10 kilos övervikt är ju ingenting! Med lite förnuft och motion går man ner det på lite drygt två månader.

Du vet själv vad du går upp på. Jag vet att du gör det!

Sen tycker jag väl att tidpunkten för ditt nya jag möjligen är illa vald. Så här inför jul och allt...

Precis det jag har gjort. Äter numera gröt till frukost. Och ville ba ha en billg god lunch. Då tipsade min polare om detta, men han hade tydligen gaaaaaaanska fel.

Tack för all hjälp! Och det där tipset om tonfisk och pasta låter inte helt fel!
Thnx all.
Citera
2010-11-23, 19:45
Medlem
HarligaHanss avatar
Lite tips om du ska käka detta...

1. Gör allt i samma panna! Stek ägget i baconfettet
2. Skär en tomat i två delar och stek med ägget
3. Rosta formfranska till och klipp diagonalt i två delar för att göra det lättare att äta det till
4. Fixa ett föråd av heinz vita bönor i tomatsås och värm 1/3 av burken i pannan ,detta gör du sist.
5. Köp Wohestershire-sås och dränk skiten i det

Sedan för att mer direkt svara på tråden så tror jag nog att du kommer gå upp i vikt av denna diet... Men om du äter den som den som frukost så brukar man inte orka lunch, vilket gör att man med lätthet kan hålla sig till middagen (fast det kanske inte är så bra).

Lycka till !
Citera
2010-11-23, 19:54
Medlem
KinderSurprises avatar
nej fyfan.

Köp istället creme fraiche pasta och kyckling och blanda ihop det. billigt och gott. blir runt 32 kr
Citera
2010-11-23, 21:13
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveitorhateit
Tjenare Flashback. Jag funderar på att bara äta bacon och ägg till lunch varje dag i ca 2-3 månader. Ibland kommer jag nog variera med lite böner. Jag gör detta dels för att det då blir ganska billig lunch samt för att en kompis sa att man går ner i vikt på detta.
Jag tänkte då äta 260g bacon och 1-2ägg varje lunch.

Sant eller falskt? Bra eller dåligt? Kommer jag gå upp i vikt eller kommer jag gå ner i vikt? Är inte allt för överviktigt eller tjock just nu, men känner att jag vill gå ner ca 10kg.
Tack på förhand

/ En man som är kass på kost och hälsa

Beror till stor del på vem du tillber.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in