Jag har en dålig känsla inför Luleå-DIF. DIF är ordinarie och formstarka medan Luleå är formsvagt och skadedrabbat. Liten fördel DIF även om jag tror att det blir jämnt och tufft. Dags att värva.
Senast redigerad av rZ 2010-11-23 kl. 18:05.
Tror HV, Linköping, Luleå och Skellefteå vinner. AIK får det tufft borta mot FBK men hjärtat säger vinst, men som alltid när det gäller gnaget den här säsong - jävligt ovisst. Tror SSK kan skrälla mot ett Timrå som jag känner är helt ur form, boxplay på 71 % liksom... Så alltså lirade jag AIK, SSK och tog till slut Luleå, då jag känner att det är dags för dom att vinna trots deras skador.
Svårtippad omgång helt klart.
Känns om det kan gå hur som helst, AIK har nog god chans att slå FBK.
Hoppas Frölunda kan följa upp vinsten mot FBK och ta poäng i Linköping...
Dagens huvudmatch får nog bli LHC-Indians, med nästanderbyt i Ø-vik som backup.
Det skall bli intressant att se om Indianernas kämpaanda från i lørdags håller sig. Man kan ju nästan gissa (hoppas) att matchbilden kommer att vara ganska lika med ett offensivt hemmalag mot ett defensivt bortalag som ger allt før att freda sig och kanske pilla in en puck på kontring.
Hmm, rautio imål ikväll igen för luleå, varannan-match principen slut nu när det börjar gå dåligt alltså?
Hoppas självklart på tre poäng ikväll, men känns som att det blir jävligt tight.
VÄRVA!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!