2010-11-23, 16:26
Medlem
Hej mina små vänner!

Jag ska ta det snabbt och enkelt. Vill ni läsa en sammanfattning så finns det längst ner. Jag fick hem min snussats i brevlådan. Blev glad. Nu ska jag tillverka det. Dock föreligger det ett hinder. Detta hinder grundar sig i de aromer som snustillverkningsprocessen utstrålar säkert stör mina sovande föräldrar.

Byggarbetarna hade tillfällig downs syndrom när de byggde huset så fläkten från köket går rakt in i sovrummet.

Frågan lyder:
Hur luktar snus när man tillverkar det? Som vanligt snus -> när man öppnar en dosa?
Hur MYCKET luktar snus när man tillverkar det?
Kommer det störa min extremt snuskänsliga mamma? Hon sover dåligt.

Sammanfattning: Jag ska göra snus.
Citera
2010-11-23, 16:40
Medlem
Lukten är ganska stark, din mamma kommer ju garanterat att känna att du tillverkar snus.
Det är en väldigt speciell doft, jag kan inte riktigt beskriva den men det luktar inte "vanlig snus" iaf.
Citera
2010-11-23, 16:45
Medlem
mjo, men om din mamma nu är känslig så är nog snus tillverkning ingen god idé. det luktar ju ganska vidrigt i burkarna man köper, och dom har lock på sig, ska du då tillverka eget snus, som är "öppet i det fria" ;D så må det ju lukta nå fruktansvärt? men, vet inte hur mkt och har aldrig gjort snus själv. utan det här är bara vad jag tror, och jag svarar för att jag är sjuk i sängen o har såå tråkigt
Citera
2010-11-23, 16:58
Bannlyst
Tillverka på bara, Om mor din kommer in så bjuder du henne på en snus också
Citera
2010-11-23, 17:02
Medlem
karrmaans avatar
I dosan när allt är klart luktar det inte jättegott som Generallös men funkar.
Tillagning : så lukta det skit starkt första gången men dom två senaste gångerna har jag inte lagt märke till det så farligt.

Tips- När du ska hälla i "smaken" ta med whisky blir skit gott. En matsked ungefär.
(gör inte som min polare och ta ½L ..)
Citera
2010-11-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karrmaan
Tips- När du ska hälla i "smaken" ta med whisky blir skit gott. En matsked ungefär.
(gör inte som min polare och ta ½L ..)

+1

Underbart med whisky
Citera
2010-11-25, 00:45
Medlem
KungKokoss avatar
Det luktar en del. Speciellt när man blandar i natriumkarbonatet, då bör du göra det utomhus om nu fläkten går till sovrummet.
Har du beställt en minisnussats eftersom den har fått plats i brevlådan?
Citera
2010-11-25, 00:51
Medlem
SpaceCats avatar
Finns en stor, stor tråd där m*nnen med svart bälte i snustillverkning häckar.

https://www.flashback.org/t389475
Citera
2010-11-25, 04:09
Medlem
Det kommer behöva stå i ugnen 24 timmar, De första 20 timmarna luktar typ inte alls men sen precis innan den e klar så luktar det rätt mkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in