2010-11-23, 16:08
Bannlyst
Jag har ett Steelseries 5H headset till att börja med.

Det hela började med att vänstra luren fungerade som den skulle medan högra glappade mellan att höras eller inte. Så första jag tänkte var att sladden glappade i datorn. Så jag tog ut sladden blåste rent och kollade med ficklampa om det var något smuts i vägen, men det var det inte. Jag har kollat så alla sladdar sitter i ordentligt men ändå kommer det bara ut ljud i en lur och glappar ibland ljud i den högra.

Trodde så klart att headsetet var trasigt, men när jag testar det på en annan dator så fungerar det utmärkt med ljud på båda lurarna.

Det jag tror är att mitt ljudkort är typ bränt på något vänster eller så kanske drivrutinen är utgången?

Tacksam för svar.
Citera
2010-11-23, 16:14
Medlem
Fashbacks avatar
Jag har samma problem med mitt Steelseries headset, men om jag snurrar på kontakten när den är inuti datorn så kan man få ett läge där det hörs lika mycket i båda lurarna.

Annars ändrar jag bara så jag har mer ljud till höger än till vänster i windows.
Citera
2010-11-23, 16:14
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaqobe
Jag har ett Steelseries 5H headset till att börja med.

Det hela började med att vänstra luren fungerade som den skulle medan högra glappade mellan att höras eller inte. Så första jag tänkte var att sladden glappade i datorn. Så jag tog ut sladden blåste rent och kollade med ficklampa om det var något smuts i vägen, men det var det inte. Jag har kollat så alla sladdar sitter i ordentligt men ändå kommer det bara ut ljud i en lur och glappar ibland ljud i den högra.

Trodde så klart att headsetet var trasigt, men när jag testar det på en annan dator så fungerar det utmärkt med ljud på båda lurarna.

Det jag tror är att mitt ljudkort är typ bränt på något vänster eller så kanske drivrutinen är utgången?

Tacksam för svar.

Troligast är väl att det blivit glapp i kontakten till datorn
Citera
2010-11-23, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Troligast är väl att det blivit glapp i kontakten till datorn

Mjo det skulle ju kunna vara så, testade även med mina högtalare, då blev det väldigt lite och diskant ljud i högra högtalaren, hur löser man glapp i kontakten på ljudkortet på lättaste sätt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in