2010-11-23, 15:47
Medlem
Hejsan! Har ett litet problem, ibland så händer det att internet fortfarande är uppkopplat (Kan sitta på msn, men loggar jag ut så kommer jag inte in igen.. Sämma gäller friends på steam). Men då kommer jag in in på te.x facebook eller liknande.

Sen startar jag om modemet, då funkar det ett tag. Kanske en minut eller så. Sen börjar det om. Har blivit mer och mer, idag funkar det inte alls som det ska. Förut var det kanske en gång i veckan.

Någon som har haft liknande problem?

Formulera ganska dåligt, internet är fortf uppkopplat men kommer inte in på någon hemsida. Startar om modemet och då funkar det ett tag sen samma sak igen.
Senast redigerad av xeeq 2010-11-23 kl. 15:53.
Citera
2010-11-23, 15:50
Bannlyst
Virus!
Citera
2010-11-23, 15:57
Medlem
DeckardCains avatar
Har du mer än en dator? Uppstår problemet på alla datorerna? Inte helt ovanligt att modem eller hemma-routrar av dålig kvalité börjar krångla såhär.
Citera
2010-11-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeckardCain
Har du mer än en dator? Uppstår problemet på alla datorerna? Inte helt ovanligt att modem eller hemma-routrar av dålig kvalité börjar krångla såhär.

Endast jag som kör via modemet, har precis för drygt 3 veckor sedan köpt ett nytt modem då det andra var sönder. Då började det tjorva såhär. Nu har det funkat i kanske 15minuter men jag väntar bara på att det ska börja tjorva igen.
Citera
2010-11-23, 16:21
Medlem
Nu funkar bara flashback, inte facebook. Helvete vad irriterande det är! Någon som sitter på nå information?
Citera
2010-11-23, 16:23
Medlem
koopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeeq
Nu funkar bara flashback, inte facebook. Helvete vad irriterande det är! Någon som sitter på nå information?

Ser inget problem!
Nä, men det låter som nån jävlas med dig och har blockerat några sidor.
Citera
2010-11-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koopa
Ser inget problem!
Nä, men det låter som nån jävlas med dig och har blockerat några sidor.

Dog efter ungefär 2sekunder igen, så startade om det och nu fungerar det fint Jag har virusscannat min dator precis och jag har då inget virus vad jag hittar med avg. Men det antiviruset är väll lite halvtaskigt

Men jag kommer ju inte in på någon sida? Sen att msn funkar är bara skumt. Kan inte logga in om jag är utloggad men är jag inloggad då funkar det hur bra som helst
Citera
2010-11-23, 16:27
Medlem
DeckardCains avatar
Testa byta DNS-servrar, till exempelvis OpenDNS eller Google Public DNS. Kanske ditt telefonjack som inte fungerar som det ska, testa byta och se till att du sitter i det första telefonjacket. Annars kan du testa ringa din operatör och be dom göra någon mätning och kontrollera så att det inte är något konstigt på linan.

Citat:
Ursprungligen postat av xeeq
Men jag kommer ju inte in på någon sida?

Du sa ju precis att Flashback fungerade?
Citera
2010-11-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeckardCain
Testa byta DNS-servrar, till exempelvis OpenDNS eller Google Public DNS. Kanske ditt telefonjack som inte fungerar som det ska, testa byta och se till att du sitter i det första telefonjacket. Annars kan du testa ringa din operatör och be dom göra någon mätning och kontrollera så att det inte är något konstigt på linan.

Du sa ju precis att Flashback fungerade?

Aa, det funkade efter facebook dog. Men det höll inte speciellt länge Anyway, har ringt Telia och det är inga störningar på min lina. Dom hittar telejacket perfekt och så. Kan prova byta dns om det börjar hålla på att jävlas igen, se om det funkar bättre då. Thanks anyway for the tip!
Citera
2010-11-23, 16:52
Medlem
Kan det vara någon som sitter och jävlas med mig? Att jag fått något virus eller något sånt. Håller på att tanka nytt antivirus, var uppe i runt 600kb/s sen sjönk den hastigt ner till 2.3kb/s. Kan sitta på och surfa nu, det funkar felfritt. Drog ett tptest och jag fick ut 7.1 av mitt 8.
Citera
2010-11-23, 19:58
Medlem
Sutures avatar
Det ar ratt svart att forsta problemet du har utan du ger mig lite mer info.

Vad har du for router?
Vad ligger din SNR pa?
Vad ligger din attenuation pa?
Har du kollat din routers uptime?
Droppar din sync eller din authentication?

Gief more info, jobbar med sadant har :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in