Jag har varit som såld på Two Worlds 2 nu ett tag men idag när jag var mitt uppe i ett uppdrag sjönk fpsen som fan och det har segat sen dess. Jag har testat att sänka grafikinställningarna, startat om datorn, ja jag har fan gjort allt men det fortsätter att sega. Vad är det som kan ha gått snett och hur ska jag åtgärda det?
Kanske kan vara ett värmeproblem, testa stänga av datorn en längre stund eller kolla temperaturerna med hjälp av exempelvis Speedfan. Ditt antivirusprogram kanske fått spader och försöker skanna din dator och drar massa prestanda?
Öppna aktivitetshanteraren och undersök vad det är som tar mycket kraft.
Har testat allt som du sa och allt ska vara som vanligt. Alla andra spel funkar det är bara just detta som bestämt sig för att börja jävlas. Det konstiga är att det gå så långsamt oavsett hur låga grafikinställningar jag har...
Har haft samma problem med fps drop, har helt ny snabb dator och klarade allt maxat utan minsta lilla lagg, sen var det något speciellt uppdrag i Mafia 2 som jag laggade på.
Det jag hade gjort om jag var du om du inte redan har testat är sänka all prestanda så låt som möjligt, stäng av alla andra program på datorn så att ditt spel får så mycket kraft av datorn som möjligt. Om spelet är ner laddat kan det ju vara någon bugg?. Annars så får du väll helt enkelt försöka spela dig igenom den laggiga delen tills det upphör.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!