Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-23, 15:24
Medlem
nutkjells avatar
Fråga invandraren
Fråga bögen
Fråga pedofilen
Fråga tjuven
Fråga sverigedemokraten
Fråga en arbetslös
Fråga en student
Fråga en som jobbar
Fråga en kock
Fråga -något spektakulärt yrke/sysselsättning/liknande-

Alla dessa trådar som dyker upp hela tiden i alla forum vars enda poäng är att man ska fråga trådskaparen frågor om dennes påstådda ofta spektakulära sysselsättning, hur mycket diskussionsvärde finns det egentligen i dessa trådar och är dom ens överhuvudtaget önskvärda?
Ofta känns det som TS antingen trollar eller bara vill ha uppmärksamhet för sin påstådda sysselsättning och utnyttjar nyfikna flasbackare för att få en självförtroende-boost. Sen känns det också som att det oftast som att större delen av alla frågor är klämkäcka-är-du-invandrare/tar-du-den-i-tvåan- skämt á la grotthumor utan något något egentligt diskussionsvärde.

Detta är naturligtvis en högst subjektiv upplevelse av detta fenomen men jag måste bara fråga om jag är den enda som stör sig på detta eller om majoriteten av alla användare tycker att frågetrådarna är en hipp grej?

Får väl också passa på att påpeka att jag inte nödvändigtvis tycker att det är en fullständigt idiotisk grej utan att det ibland kan vara intressant att fråga någon frågor om nivån är lite seriös och om det känns rimligt att anta att TS är den person som den påstår sig vara.
Ett eget fråga-trådar-forum kanske vore på sin plats för folk som vill gå ut med vad dom gör och vill besvara folks frågor relaterat till detta?
Citera
2010-11-23, 15:26
Medlem
qu4dros avatar
Tycker att de ska få finnas, men kanske i laidback istället för normala forum
Citera
2010-11-23, 16:11
Medlem
ischs avatar
Jag tycker det är/kan vara rätt intressant och sällan är det TS fel att folket får för sig att

1; hela tiden ifrågasätta om TS verkligen är av yrket x
2; ställa dumma och helt irrelevanta frågor.

Detta bör rapporteras och raderas som OT.
Citera
2010-11-23, 17:00
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag tycker det är/kan vara rätt intressant och sällan är det TS fel att folket får för sig att

Håller med. Finns ett antal bra "fråga x" trådar som funnits genom åren. Vissa är riktigt trevliga att läsa och givande.

Det folk borde lära sig är att om de inte har något konkret att komma med, så borde de istället knipa igen. Händer ofta att folk frågar för frågandets skull. Och ett annat fenomen är att alla skall fråga samma saker, för att de inte orkar läsa tråden.

Min röst: Dessa skall få finnas.
Citera
2010-11-23, 17:24
Medlem
Zwerchstands avatar
"Detta är naturligtvis en högst subjektiv upplevelse av detta fenomen men jag måste bara fråga [tyckaren]."

Dessa gäller som andra frågetrådar men med karakterisktiskt föregivet omvänt TS-perspektiv, se reduktionen ovan. Lev & låt leva. Önskvärda? Ja, som tillämpning av Flashbacks ämnesöppenhet. En relativ värdering måste gå djupare och ger resultat antingen komplext/missvisande. Tramset liksom dess dragning till & å rampljus & provokation är som alltid OT. Jämför avseende "krav" på diskussionsunderlag & diskussion floran av "Identifiera boken/filmen/djuret/människan/platsen/sajten/…"-trådar. (Det har TS säkert redan gjort, som delskäl till TS.)
Citera
2010-11-24, 14:07
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch

Ett ifrågasättande som baseras på en vettig och tydlig argumentation kan väl knappast betraktas som OT?
Citera
2010-12-04, 15:19
Medlem
Alla dessa "fråga en.." trådar

Bara jag som börjar bli trött på alla dessa "fråga en..." trådar? Alltså då TS gör en tråd och är/ påstår sig vara en viss person eller ha en viss position och sedan svarar på frågor.

Jag skulle nästan kalla de listtrådar då de tar upp samma frågor om och om igen i all oändlighet samt endast boostar TS ego.

Några exempel..
https://www.flashback.org/t1379305
https://www.flashback.org/t1258009
https://www.flashback.org/t1373208
https://www.flashback.org/t782690
Citera
2010-12-04, 15:23
Medlem
DollarMakers avatar
håller med ,tror knappast en mäklare använder smile symboler..är bara små barn som gör detta
som ett exempel...
Citera
2010-12-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
håller med ,tror knappast en mäklare använder smile symboler..är bara små barn som gör detta
som ett exempel...

Fast.. Varför det? Min far som arbetar på regeringskansliet använder sig av det samt förkortningar såsom "lol" "wtf" osv..
Citera
2010-12-04, 15:35
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Jag tycker att de i vissa fall kan vara intressanta. Om trådstartaren har ett intressant och ovanligt yrke/liv dvs.
Citera
2010-12-04, 16:30
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Jag tycker det är jätteintressant.
Citera
2010-12-04, 16:43
Medlem
Tycker det är intressanta trådar
Citera
  • 1
  • 2