2010-11-23, 12:27
Medlem
Vet inte hur jag ska börja så börjar bara.

Omformaterade min dator igår från Win 7 till Win XP pro.
Allt gick som de ska när jag formaterade etc etc. Sen nu så börjar den knasa..
Har SP 3, senaste uppdateringarna osv, men är fortfarande problem.. nu till problemet.
Alla program, internet, flikar, länkar etc går inte att klicka på såfort datorn har loadat ngt nytt, tex om en ny flik kommer upp, om en pop-up kommer up, ngn skriver på msn.. något som gör att ngt nytt kommer upp helt enkelt, då slutar den svara.. de står inte "svarar inte" men det blir precis som att programmet inte svarar, inget highlightas om man håller musen över det, går inte o klicka på länkar etc, antar att ni förstår. Men om jag bara tabbar ner o upp programmet, lr vad de nu är som slutar svara så funkar det igen, går på 2 sekunder men väldigt irriterande, är tyvärr inte datorkunnig heller så vänder min till FB för hjälp.

Tacksam för all hjälp! detta börjar bli Riiktigt irriterande!
Citera
2010-11-23, 12:47
Medlem
927s avatar
mus? stationär?
visas ? eller ! i enhetshanteren?
Citera
2010-11-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
mus? stationär?
visas ? eller ! i enhetshanteren?
Razor mus, G15 tangentbord, stationär dator.. men känns inte som om de skulle ha ngt med saken o göra :/ de är ju inte så konstant? problemet är ju fixat om jag tabbar upp o ner? men sen kmr de iofs tbx..
Och i enhetshanteraren är det 2 saker som är "?" en okänd och ljudenheten, okända vet jag tyvär inte vad det är :/

Det är ett ? med ett litet ! framför
Citera
2010-11-23, 20:04
Medlem
927s avatar
när du tappar kan du markera men inte med musen, det får mej ju att fundera på om det verkligen är nåt fel med windows. jag vet att det finns nån inställning som gör att aktivitetsfältet ska visas "överst", om det tar fokus från andra fönster men man ska ju fortfarande kunna klicka på det man vill.

! och ? låter märkligt men jag tror inte okänd enhet påverkar nåt men
ett ? vid ljudenheten får mig ju att fundera på om du installerat drivare till moderkoret
Citera
2010-11-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
när du tappar kan du markera men inte med musen, det får mej ju att fundera på om det verkligen är nåt fel med windows. jag vet att det finns nån inställning som gör att aktivitetsfältet ska visas "överst", om det tar fokus från andra fönster men man ska ju fortfarande kunna klicka på det man vill.

! och ? låter märkligt men jag tror inte okänd enhet påverkar nåt men
ett ? vid ljudenheten får mig ju att fundera på om du installerat drivare till moderkoret

Hm.. kanske får ta o ominstallera det då.. men är så dålig på de där.. va inne på http://www.abit.com.tw/page/en/downl...ET_TYPE=LGA775
och laddade ner drivrutiner, men vet faktist inte vilken som är till moderkortet.. tror jag har installerat allt rätt också.. men om jag fixar det till moderkortet, kan jag då avinstallera den nuvarande drivrutinen jag har till moderkortet och installera den senaste jag laddade hem utan att förstöra ngt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in