2010-11-22, 21:16
Medlem
pouandreass avatar
Hej,

Har ett litet problem med försäkringskassan.
Min handläggare på arbetsförmedlingen hade glömt att skicka in mitt papper som jag fyller i varje månad för att få min ersättning.

Märkte detta idag då jag loggade in på försäkringskassans hemsida och kolla aktiva ärenden.
Ringde även dom för att få det bekräftat och dom hade inte fått in mitt papper.

Ringde senare upp min handläggare och förklarade läget. Han skulle skicka in det direkt.
Men eftersom dom har en handläggninstid på cirka 14dagar kommer det ju somsagt att dröja lite.

Han sa att jag kunde ringa dom om några dagar för att "skyndapå" det hela lite.

Någon som har varit med om liknande situation innan? Hur löste ni det?

Har ju räkningar att betala och behöver pengarna nu på torsdag när dom egentligen ska komma.

/andreas
Citera
2010-11-22, 21:48
Medlem
Ufinders avatar
jora, visst har jag varit med om det!
det tog tyvärr hela deras handläggningstid för min del att få pengarna trots lite extra påtryckningar!
men det kan ju bli annorlunda för dej så tjata på!

lösningen kom i form av mamma och pappa som stog för kalaset de 11 dagarna som jag stog utan pengar!
good luck!
Citera
2010-11-22, 21:58
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufinder
jora, visst har jag varit med om det!
det tog tyvärr hela deras handläggningstid för min del att få pengarna trots lite extra påtryckningar!
men det kan ju bli annorlunda för dej så tjata på!

lösningen kom i form av mamma och pappa som stog för kalaset de 11 dagarna som jag stog utan pengar!
good luck!

Helvete då!

Aja jag får iallafall tacka för din tid.. ska ta mig banne tjata för pengarna ska in på mitt konto snarast. Måste ju somsagt betala hyran :S
Citera
2010-11-23, 17:06
Medlem
Jag skulle säga att du nog får vänta dom 14 dagarna, be hyresvärden om anstånd?
Citera
2010-11-23, 20:11
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moggward
Jag skulle säga att du nog får vänta dom 14 dagarna, be hyresvärden om anstånd?

Jo jag funderar på det.
Men har jobbat lite så pengarna kanske räcker till precis för räkningarna.
Har begärt anstånd på min Telia räkningar iaf. Så jag har några hundra att överleva på.

Kan tillägga att arbetsförmedligen ringde åt mig till försäkringskassan.. så kanske blir annorlunda för mig
Citera
2010-11-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pouandreas
Jo jag funderar på det.
Men har jobbat lite så pengarna kanske räcker till precis för räkningarna.
Har begärt anstånd på min Telia räkningar iaf. Så jag har några hundra att överleva på.

Kan tillägga att arbetsförmedligen ringde åt mig till försäkringskassan.. så kanske blir annorlunda för mig

Skulle jag inte hoppas allt för mycket på om jag ska vara ärlig.. men jag önskar dig lycka till
Citera
2010-11-29, 19:49
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moggward
Skulle jag inte hoppas allt för mycket på om jag ska vara ärlig.. men jag önskar dig lycka till

Kan ju nämna att pengarna kom idag
Efter tjat från min handläggare och mig så gick det utan problem!
Citera
2010-12-14, 20:58
Medlem
givves avatar
Frågar i en väns vägnar, han gick nyligen med i UGA, och handläggaren sa att de skulle få pengar innan jul, nu helt plötsligt fick han höra att han får pengar 14 dagar efter att blanketten lämnades in, dvs till den 24:e, vad gäller egentligen under jul?
Citera
2010-12-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Frågar i en väns vägnar, han gick nyligen med i UGA, och handläggaren sa att de skulle få pengar innan jul, nu helt plötsligt fick han höra att han får pengar 14 dagar efter att blanketten lämnades in, dvs till den 24:e, vad gäller egentligen under jul?

14 dagar från försäkran inkom till försäkringskassan, förutsatt att man lyckats fylla i den efter konstens alla regler.. den ska vara inlämnad senast i fredags för pengar före jul
Citera
2013-01-17, 09:22
Medlem
det jag rekommenderar till dig är att ringa alla som du är skyldig pengar o säga. "det kommer tyvärr att ta lite extra tid innan jag får mina pengar, för försäkringskassa hade problem. jag kan tyvärr inte göra något åt det. jag räknar med att jag kan betala om runt 14 dagar" detta händer mig iallafall en gång om året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in