Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Det är ju det jag säger?!
Eller menar du att om du tar en 20kg-hantel i varje hand och går upp på vågen så visar vågen mer än vad den skulle göra om du la en skivstång med totalt 40kg på (stång plus skivor) på axlarna?
Nej, det är inte det du säger. Belastningen på kroppen blir olika med stång vs hantlar för min del. Jag har använt remmar utan att bli något starkare. Snälla, sluta sitt och anta massa saker som du inte har någon aning om, speciellt när det är jag som själv märkt det, att säga att jag har fel då är bara idiotiskt. "Jag orkar mindre total vikt med hantlar än med stång" "Du har fel".... EEeeeeee.
Du förstår inte att med olika belastning aktiveras olika muskler och då är man olika stark?
Säger det igen, mina underarmars styrka har inte med saken att göra, nöjd? Hur mycket energi tror du det rör sig om för att krama ett par 40kg hantlar?
Seriöst vilken jävla menlös diskussion.
För att du ska fatta. Utfall med hantlar och utfall med skivstång är två olika övningar. Frontböj och vanlig böj är det första exemplet jag kommer på, där är man oftast inte lika stark. MEN HUR GÅR DET TILL DÅ!? Det är ju samma vikt och man använder samma muskler, men vänta nu....