2010-11-22, 17:41
Bannlyst
Skall sälja min dator till en snubbe vars son bor och studerar i Nigeria. Har dock aldrig skickat något utrikes.
Någon som är lite duktig på post och sånt som vet ungefär vilka man ska skicka med som är snabba/inte så värst dyra?

Ty

ps. Han skall betala i förväg.
Citera
2010-11-22, 17:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera
2010-11-22, 17:49
Medlem
Det kan bli dyrt. Låt han betala frakten. Varför säljer du datorn till någon i nigeria?

När du packar in den så packa in den JÄVLIGT bra. Lägg tillbaka den i originalförpackningen, oftast medföljer såna där frigolitbitar som man sätter datorn i. Mycket bubbelplast och tejpa redligt!
Citera
2010-11-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flichenstein
Skall sälja min dator till en snubbe vars son bor och studerar i Nigeria. Har dock aldrig skickat något utrikes.
Någon som är lite duktig på post och sånt som vet ungefär vilka man ska skicka med som är snabba/inte så värst dyra?

Ty

Gör det inte. Du blir blåst på pengarna. Sök så hittar du trådar om sådana bedrägerier.
Citera
2010-11-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flichenstein

Ty

Kolla fb finns en tråd om en kille som skulle skicka en dator till köparens dotter i nigeria... du blir blåst dom skickar ett falskt insättningskvitto till dig.
Citera
2010-11-22, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Gör det inte. Du blir blåst på pengarna. Sök så hittar du trådar om sådana bedrägerier.
Hur blir jag blåst om han sätter in pengarna för datorn + frakt innan affären?
Citera
2010-11-22, 18:04
Bannlyst
Tråden kan nog låsas. Jag skiter i denna affär verkar för skumt. Tack för svaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in