Skall sälja min dator till en snubbe vars son bor och studerar i Nigeria. Har dock aldrig skickat något utrikes.
Någon som är lite duktig på post och sånt som vet ungefär vilka man ska skicka med som är snabba/inte så värst dyra?
Det kan bli dyrt. Låt han betala frakten. Varför säljer du datorn till någon i nigeria?
När du packar in den så packa in den JÄVLIGT bra. Lägg tillbaka den i originalförpackningen, oftast medföljer såna där frigolitbitar som man sätter datorn i. Mycket bubbelplast och tejpa redligt!
Skall sälja min dator till en snubbe vars son bor och studerar i Nigeria. Har dock aldrig skickat något utrikes.
Någon som är lite duktig på post och sånt som vet ungefär vilka man ska skicka med som är snabba/inte så värst dyra?
Ty
ps. Han skall betala i förväg.
Gör det inte. Du blir blåst på pengarna. Sök så hittar du trådar om sådana bedrägerier.
Ty
ps. Han skall betala i förväg.
Kolla fb finns en tråd om en kille som skulle skicka en dator till köparens dotter i nigeria... du blir blåst dom skickar ett falskt insättningskvitto till dig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!