2004-07-13, 00:07
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muffe
hh, du har alts provat att dricka det utan att spy?

kanske iof inte r ngra sdana tillsatser som de i t.ex t-rd, bromsvtska fr tryckluftsbromsar och drivmedelsetanol, jag tror till och med det r ver 60% i sdan handtvtt, det r nog snarare ~80% i den man finner i bajamajor d det brukar vara tvttgel i dem ofta, den tror jag inte innehller isopropanol

det gr dremot den flytande handdesinfektionsvtskan som skert r den du druckit, den r p 76% och innehller 5% isopropanol, det r nog inte direkt ngot man dr av men det r inte sdr superbra att f i sig ..lr dessutom vara ngot antibakteriellt medel som inte r sdr jttebra att f i sig, kanske inte r skitbra fr tarmbakterier osv att hva i sig

i extrema ndfall p festival gr det antagligen att dricka frn handtvtten alts, men det r ingenting att rekommendera och dessutom vldigt hg alkoholist-varning p det

Ja jag har supit mig full p det minst en gng. kommer inte ihg riktigt men det var geln ja. en genomskinlig srja som bara luktar alkohol. smetar man den p hnderna s torkar dom p typ 5 sekunder.

jag blandade ut det med vatten. sen la jag ner ngra "mint-lv" och en kola i. *ryser*
Citera
2004-07-13, 00:16
Bannlyst
Hr med killarna p bnken !

Dom vet
Citera
2004-07-13, 09:44
Medlem
DunderUnos avatar
http://www.billigastefyllan.cjb.net/ var ju het!

Men allts dricka tvl r t.om fr fjortis fr mig, s skrp er fan grabbar!
Citera
2004-07-15, 14:01
Medlem
Cudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanzerDivision
bro 7,3
Stockholm 7,2
Kir
Aurora
Marinella

Du glmde Rosita
Citera
2004-07-15, 14:06
Medlem
Cudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderUno
r inte s inne p det dr med alkoholdrycker...

Vilken r den billigaste mjliga fyllan p systembolaget?
Mste vl vara ngon billig vinsort?

Jag gissar p Bjrnebrygd 7,3% men varfr ska du ndvndigtvis handla p bolaget fr de finns ju hur mkt smuggel hembrnnt som helst?
Citera
2004-07-19, 14:51
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goblin
HAr sett ngon slags alkohol-per-krona-utrknare ngonstans. Kommer tyvrr inte ihg var. Kommer ihg att de billigaste ldvinerna stod sig bra.

du tnker p aktuell rapports underskning nog :P

tror nog p sthlm 7.2.
Citera
2004-07-19, 15:26
Medlem
LadyTeas avatar
bro 7.3 p flaska om du ska ha ngot som faktiskt gr att dricka ocks. Smakar rtt mycket sprit men r annars helt okej och gr ltt att hva i sig.
Citera
2004-07-19, 15:38
Medlem
taffies avatar
Baginbox viner (rda) brukar inneha en bra A.p.k . Annars r ju faxe 10.2 or ett skert kort.
Citera
2004-07-19, 16:01
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Vrt att tnka p, a.pk i t.ex 2,8.or r ju sjukt bra men man blir inte full, ju starkare ju mindre alkohol krvs. Allts r det nog ngon form av vin, har hrt marinella.
Citera
2004-07-19, 18:42
Medlem
Le Saboteurs avatar
Mste sga att det billigaste fyllan nog mste vara som tidigare sagts l eller vinbryggning. Kpte fr en vecka sedan en sats ''Rulles 7-dagars Vin'' fr 89kr. Vinet blev klart igr, och smakar faktiskt vin. Nu dricker jag iofs aldrig vin, men det gr klart att f ner.

Fick sammanlagt ungefr 25liter 11% vitt vin fr 130kr, 89kr fr bryggarsatsen och 40kr fr fyra kilo socker. Nu hade jag iofs redan all apperatur som behvdes fr bryggandet. Var inte heller s jobbigt, dock var vi dumma nog att ha dunken under kksbordet, fy fan vad det luktade dr sen under jsningen!! Att sitta o kka nr det luktar fan av jsningens gaser r fan ingen hjdare.

130 spnn fr 25liter en gng i mnaden, det r ju ett skitbilligt stt att f ner sin alkoholkostnad, speciellt om man som jag inte r ute efter kvalite
Citera
2004-07-31, 14:45
Medlem
Om man ska handla billigt p systemet s r det bra att kryssa i "rea" nr man sker p deras hemsida. Nstan alltid har de ngon flaska vin fr 37:- eller ngot annat som r nersatt.
Citera
2004-07-31, 18:45
Medlem
kaytees avatar
Rulles!

Citat:
Ursprungligen postat av Le Saboteur
Mste sga att det billigaste fyllan nog mste vara som tidigare sagts l eller vinbryggning. Kpte fr en vecka sedan en sats ''Rulles 7-dagars Vin'' fr 89kr. Vinet blev klart igr, och smakar faktiskt vin. Nu dricker jag iofs aldrig vin, men det gr klart att f ner.

Fick sammanlagt ungefr 25liter 11% vitt vin fr 130kr, 89kr fr bryggarsatsen och 40kr fr fyra kilo socker. Nu hade jag iofs redan all apperatur som behvdes fr bryggandet. Var inte heller s jobbigt, dock var vi dumma nog att ha dunken under kksbordet, fy fan vad det luktade dr sen under jsningen!! Att sitta o kka nr det luktar fan av jsningens gaser r fan ingen hjdare.

130 spnn fr 25liter en gng i mnaden, det r ju ett skitbilligt stt att f ner sin alkoholkostnad, speciellt om man som jag inte r ute efter kvalite

Brjade med det hr nr jag pluggade och har faktiskt teruptagit bekantskapen med Rulles nu nr ekonomin r lite skral. Kan dock varna fr den rda varianten som blev gr nr vi gjorde den. Gr men funktionell.

Frn http://www.billigastefyllan.cjb.net/

Resultat
rulles 7-dagars
Innehller 2000 cl ren alkohol. Kostnaden blir 0,07 kr per centiliter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in