Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
annars brukar finns det ett stt att f gratis alkohol. i baja-major brukar det finnas en handrengring p 60%. gr utmrkt att dricka. bara att blanda med vatten! (det smakar visserligen skit och jag har ingen aning om vad de resterande 40% r)
hh, du har alts provat att dricka det utan att spy?
kanske iof inte r ngra sdana tillsatser som de i t.ex t-rd, bromsvtska fr tryckluftsbromsar och drivmedelsetanol, jag tror till och med det r ver 60% i sdan handtvtt, det r nog snarare ~80% i den man finner i bajamajor d det brukar vara tvttgel i dem ofta, den tror jag inte innehller isopropanol
det gr dremot den flytande handdesinfektionsvtskan som skert r den du druckit, den r p 76% och innehller 5% isopropanol, det r nog inte direkt ngot man dr av men det r inte sdr superbra att f i sig

..lr dessutom vara ngot antibakteriellt medel som inte r sdr jttebra att f i sig, kanske inte r skitbra fr tarmbakterier osv att hva i sig
i extrema ndfall p festival gr det antagligen att dricka frn handtvtten alts, men det r ingenting att rekommendera och dessutom vldigt hg alkoholist-varning p det