2010-11-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Potato
Precis som Ekeborgen, så sitter jag på lite insider information och jag har fått höra att bomben var ett hemmabygge av modellen, http://www.zoklet.net/totse/en/bad_i.../chlorate.html, det vill säga en Kloratbomb.

Karaktärsdragen för en Klortabomb är det som framförallt har förekommit, ett EXTREMT högt ljud vid detonation. Bomben kan däremot blandas på olika sätt och får därmed olika effekter, vilken blandning och effekt som denna bomben byggdes efter vet jag inte.

Förövrigt så är Klorat ett väldigt svåråtkomligt ämne och det krävs en del rättigheter för att få tag på Klorat, då det är ett strikt medicinskt ämne. Det enda ställe som jag vet har Klorat i södra Sverige är AstraZeneca i Lund. Jag har dock inte läst om något inbrott på AstraZeneca nyligen så kanske är det så att M-falangen har någon som arbetar där.

Behövs inga inciders då man kan muta dem flesta på denna planet...
Citera
2010-11-24, 10:59
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekeborgen
Behövs inga inciders då man kan muta dem flesta på denna planet...

De flesta. (de = subjektet, dem = objektet). Annars är det lättare att gå direkt på talspråk och helt enkelt skriva "dom" som man faktiskt säger, för här snackar vi bara.

Var det Kalium/natriumklorat kan man få tag på det lite varstans men det bli ju instabilt....
Citera
2010-11-24, 11:22
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
De flesta. (de = subjektet, dem = objektet). Annars är det lättare att gå direkt på talspråk och helt enkelt skriva "dom" som man faktiskt säger, för här snackar vi bara.

Var det Kalium/natriumklorat kan man få tag på det lite varstans men det bli ju instabilt....

Bordssalt?
Citera
2010-11-24, 11:32
Bannlyst
Citat:

Fast det är ju fruktansvärt jobbigt att läsa texter som innehåller "dom".

OnT:
Har det inte kommit någon mer information? Man tycker ju att utredningen borde ha kommit en liten bit på vägen i alla fall.
Citera
2010-11-24, 22:15
Medlem
Nej. Polisen vet inget, Ägaren är tyst. vi kommer fortsätta kriga.
Citera
2010-11-25, 08:10
Medlem
Citat:

min svenska är inte den bästa, det ber jag om ursäkt för.
Citera
2010-11-25, 09:16
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emden
Bordssalt?

Tänker du på natriumklorid (koksalt)?

Citat:
Ursprungligen postat av Ekeborgen
min svenska är inte den bästa, det ber jag om ursäkt för.

Inga problem, ville bara hjälpa till, det går att träna bort.
Citera
2010-11-25, 09:19
Medlem
Kattafankens avatar
Såg ni det här? En fotograf bokad att ta kort på dagisungarna i byggnaden på andra sidan gatan vågade inte komma till Rosengård, p.g.a sprängningen.

Skolfotograf vågade inte komma till Örtagården
http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...rtagarden.html
Citera
2010-11-25, 11:44
Medlem
Citat:
Såg ni det här? En fotograf bokad att ta kort på dagisungarna i byggnaden på andra sidan gatan vågade inte komma till Rosengård, p.g.a sprängningen.

Skolfotograf vågade inte komma till Örtagården
http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...rtagarden.html

Förstår fotografen till 100%, iofs blir väl DO inblandade nu o fotografen stämd..
Citera
2010-11-25, 11:51
Medlem
emdens avatar
Citat:
Tänker du på natriumklorid (koksalt)?

Ja, så natriumklorid är salt och natriumklorat gör man bomber av?
Citera
2010-11-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emden
Ja, så natriumklorid är salt och natriumklorat gör man bomber av?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Natriumklorat

antar det, jag är fortfarande inte säker på vad för bomb det var.
Citera
2010-11-29, 03:45
Medlem
Duktiga detektiver!!!

Drar massa slutsatser som ni har sett på sopranos?

Han är god vän med båda falangerna så de är ingen av dom.
Snäll familjefar som bara jobbar och tränar och inte gör problem.

Ni som tror att de är försäkringsbedrägeri, varför skulle han placera en c4 10 meter
från hans son säng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in