2010-11-22, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winbot
Dessa falanger ni snackar om, är de organiserade brottslingar eller någon typ av förortsgäng?

Då spränga en butik borde väl sätta igång ett "krig" mellan dessa gäng?
Eller så är det bara jag som sett för mycket Sons of Anarchy

Jag skrev ett inlägg på sida två där det finns en länk med information om falangerna samt deras svenska brottshistorik: https://www.flashback.org/sp27043924
Citera
2010-11-22, 20:22
Medlem
Om det är falangrelaterat ligger det nära en av ledarnas hem. Cirka 550 meter till fots.
Någon nämnde att en bil kan ha väntat på Amiralsgatan. Isf är det mest rimliga att bilen väntat under gångbron vid Amiralsgatan. Där ligger f ö en busshållplats där bilen lugnt kan vänta.
Citera
2010-11-22, 20:34
Medlem
Sovmorgons avatar
TATP? Dåliga bilder men verkar ju inte härjat någon eld efter smällen.
Citera
2010-11-22, 20:45
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Vad är det för sorts bomb vi talar om? En hemmasnickrad, eller vadå? Min morsa hade tydligen väckts av den, och då bor hon ändå i Slottsstaden, sju(?) kilometer därifrån.
Nja. Fågelvägen: inte mer än max fem kilometer.
Citera
2010-11-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Om det är falangrelaterat ligger det nära en av ledarnas hem. Cirka 550 meter till fots.
Någon nämnde att en bil kan ha väntat på Amiralsgatan. Isf är det mest rimliga att bilen väntat under gångbron vid Amiralsgatan. Där ligger f ö en busshållplats där bilen lugnt kan vänta.

Den första i denna tråd som lyckats tänka...
Citera
2010-11-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakarn
K-Falangerna fick in igår, som jag nämnde innan hänger dem där. M-falangen trodde att "Sakerna dem fick in" skulle befinna sig i butiken. Dem hade fel dock. så dem la en bomb, För Respektens skull...

K-Falangen segrade här?...

Gängkriget fortsätter dock. Men det kommer bli värre nu!

OT: Om du inte kan skilja mellan "de" (subjektsform) och "dem" (objektsform), skriv i så fall hellre "dom". Dina inlägg blir svåra att läsa när du felaktigt skriver "dem" när det ska vara "de".
Citera
2010-11-22, 21:42
Medlem
DrLECTERs avatar
Någon har kanske nekat betalning för beskydd.
Citera
2010-11-22, 21:48
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rilind
kan någon berätta vilka dessa M och K-falanger är? Nationaliteter osv

Det finns många uppgifter. Här är en länk som varit med tidigare:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...on-Family.html

Mvh
Citera
2010-11-22, 23:50
Medlem
Jag var ute med hunden vid halv 5 imorse och fy fan vad jag och hunden hoppade till när det small! Riktigt jävla högt! Vid sofielund..
Citera
2010-11-23, 03:13
Bannlyst
K-falangen har jag uppfattat är taget från efternamnet Kupa? Eller?
Vad är det för namn?
Låter albanskt i mina öron.
Citera
2010-11-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvajandeBalle
K-falangen har jag uppfattat är taget från efternamnet Kupa? Eller?
Vad är det för namn?
Låter albanskt i mina öron.

läs tråden. Förövrigt, butiksägaren är tyst. Polisen fattar ingenting av händelsen och kan inte hitta några bevis sofar i sin tekniska utredning.

Media är även vilsna.
Citera
2010-11-23, 23:31
Medlem
Mrs.Potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Vad är det för sorts bomb vi talar om? En hemmasnickrad, eller vadå? Min morsa hade tydligen väckts av den, och då bor hon ändå i Slottsstaden, sju(?) kilometer därifrån.

Precis som Ekeborgen, så sitter jag på lite insider information och jag har fått höra att bomben var ett hemmabygge av modellen, http://www.zoklet.net/totse/en/bad_i.../chlorate.html, det vill säga en Kloratbomb.

Karaktärsdragen för en Klortabomb är det som framförallt har förekommit, ett EXTREMT högt ljud vid detonation. Bomben kan däremot blandas på olika sätt och får därmed olika effekter, vilken blandning och effekt som denna bomben byggdes efter vet jag inte.

Förövrigt så är Klorat ett väldigt svåråtkomligt ämne och det krävs en del rättigheter för att få tag på Klorat, då det är ett strikt medicinskt ämne. Det enda ställe som jag vet har Klorat i södra Sverige är AstraZeneca i Lund. Jag har dock inte läst om något inbrott på AstraZeneca nyligen så kanske är det så att M-falangen har någon som arbetar där.
Senast redigerad av Mrs.Potato 2010-11-23 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in