2010-12-06, 21:42
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dckhead
Men ifall invandrarna som kommer har högre utbildning, varför stämplar ni dem som icke-värda att bo i Sverige?
Invandrare? Det är ju inte invandrare i sig som är problemet. Det är blattar och negrer som är det. Detta ständiga försök att svartmåla invandrare är högst oetiskt och rasistiskt.

Citat:
Det bevisar ju att alla inte är kriminella och snyltare.
Alla? Vem påstår det?
Citera
2010-12-06, 21:59
Medlem
Dckheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Varför i helvete blandar du in SD i en tråd om rasister? Jävla pk-mupp. Du tror alltså på allvar att om man är emot en störd invandringspolitik så är man automatiskt rasist? Då måste ju hela världens befolkning vara rasister förutom vi gulliga svenskar, då det inte finns något land i världen som procentuellt släpper in lika många som oss.

FEL.
Har du aldrig hört talas om U.S.A, England och Kanada? Jag smsade 118100 och här är svaret:

http://spa.118100.se/tredje+l%C3%A4nder/183527

Du är ju blåst.
Citera
2010-12-06, 22:18
Bannlyst
Citat:
FEL.
Har du aldrig hört talas om U.S.A, England och Kanada? Jag smsade 118100 och här är svaret:

http://spa.118100.se/tredje+l%C3%A4nder/183527

Du är ju blåst.

Du ska nog inte lita så mycket på 118100 i det här fallet.

2009 tog USA in 1,1 miljoner invandrare
Kanada tog in 247.000
Och UK tog in 196.000
Sverige tog in 102 000.

I totala siffror "vinner" dessa länder över Sverige, ja.
Men om man inte är helt sinnesslö så kan man snabbt se att antalet invånare i USA, Kanada och UK är 306, , 34 respektive 61 miljoner.
Då kan man om man är lite klipsk också snabbt sluta sig till att Sverige fortfarande procentuellt sett tog emot flest invandrare.
Citera
2010-12-06, 22:26
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solsystemet
rasister känns som det minst intelligenta av de våldsamma ideologierna medan nationalism och fascism kräver en viss högre form av hjärna,

sen trr jag fotfolket alltid kommer vara genomgående korkade det går inte o göra ngt åt dem. Det är ledarna som är smarta de syns inte hörs inte men överlever

Så varför sparka på folk som liggger ner. Njuter du?
Citera
2010-12-07, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Jösses. Du anklagar "rasister" för fyrkantiga överförenklingar. Din freudianska överanalys var lite smårolig att läsa.
Tycker du? Du här är alltså nytt för dig, för du känner inte igen det? Jämför med kända rasister och deras liv får du se. Jämför med Hitlers liv, Goebbels liv. Jämför med många uttalade rasister på FB.
Det kanske är lite avancerat, men det är ingen subjektiv åsikt eller uppdiktning. Det här är känt sen hedenhös.
Senast redigerad av OpusOne 2010-12-07 kl. 07:34.
Citera
2010-12-07, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Detta var ett av de längsta inläggen av rent nonsens jag läst på detta forum. Är man rasist för att man vill värna sitt land ...
Finns flera olika synsätt och värnanden om det man ser som sitt. Folk tycker, känner och upplever olika. Men vill man avlägsna personer baserat på vissa attribut, men inte avlägsna svenskar med precis samma attribut ... då ligger man i riskzonen för att bli kallad rasist.

Men vad som är mer intressant, är hur någon hamnat i det tänkandet, varför man utvecklat just detta tänkandet, varför man hamnat på just den avsatsen i livet och inte på någon annan avsats. Frågar man dom själva, så tar dom ju bara chansen att spy ur sig galla - "För att det behövs, se hur dåligt allt är, ta och öppna ögonen för fan!" - för det är så dom är som person (fas 1), och därför ser man förstås tillvaron på det sättet. Min text ovan var tänkt som ett svar på hur det kommer sig att det blir så, i grunden. Människor styrs av sin insida vet du.
Senast redigerad av OpusOne 2010-12-07 kl. 08:30.
Citera
2010-12-07, 08:14
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusOne
Man får tacka, för ditt praktiska exempel av vad jag skrev om ovan.
Men prova att läsa igen, och försök den här gången att koppla hur hela förloppet hänger ihop som en enda sammanhängande utveckling, till skillnad från att bara se massor av enskilda och isolerade detaljer, som du gör nu.

Jag läste din text och den saknar all form av substans. Det är lite expo-mångfaldskursvarning på den, och DET är inget bra betyg. Och vad tjänar en holistisk syn på din imbecilla text för syfte? Framträder... ja, vad framträder då? En kedja är inte starkare än sin svagaste länk, och din text är klen på alla tänkbara sätt.

Du gör en rad påståenden. Jag bemöter dessa. Du säger: "nej, titta inte på de enskilda påstående - se på helheten..."

Och DU talar om ett praktiskt och vetenskapligt förhållande till sina övertygelser? Om du ska snacka en massa meningslösheter så FÖRSÖK åtminstone att backa upp det efteråt, argumentera, belägga - du vet, de där grenarna som ni mångkulturalister undviker som vampyrer undviker vitlök.

1) Finns det ingen anledning för en svensk att förhålla sig skeptiskt till en folkgrupp som är markant överrepresenterade inom grov brottslighet? Finns det NÅGON anledning att vilja fortsätta ta in folk från dessa folkgrupper?

2) Hur kan svenskars död och lidande för invandringens skull vara "detaljer" i det stora hela?

3) Tror du på allvar att ni mångkulturalister är så intressanta att vi rasister diskuterar med er för skojs skull? Man får ju lika mycket ut av det som att diskutera filosofi med en mongolid. Att vi egentligen inte bryr oss som samhället - utan bara gillar att retas lite med er? Det har aldrig slagit dig att vi diskuterar mot er för att NI försvarar något som är farligt för ett samhälle?

4) Mångkulturalister är INTE antagonistiska?

5) Nämn tre trådar där en mångkulturalist har lagt fram hållbara bevis från ordentliga gedigna källor som grundar sig på tunga forskares arbeten och slutsatser. Så ska jag via upp tre trådar där vi rasister gör det.

6) Bedrivs inte all forskning utifrån en fråga, en hypotes, och sedan använder man ett material för att antingen bekräfta eller vederlägga denna fråga eller hypotes? Du påstår att detta är specifikt för rasister och nåt fel - och jag undrar om du på allvar menar att vi inte håller oss till gängse sätt att arbeta med belägg och vederläggning? Det är i just denna fråga din okunnighet lyser som starkast - för du har INGEN aning om HUR man arbetar vetenskapligt. Och det är precis därför du är mångkulturalist.

7) Visar, eller visar vår skrivna historia inte, att stora migrationer och folkförflyttningar från en plats till en annan skapar etniska konflikter och oro eller visar den på att det skapar harmoni?

8) Om vi stoppar invandring helt från våldtäktsbenägna grupper så minskar inte våldtäkterna - eller åtminstone så undviker vi en ytterligare ökning? Om vi skulle kasta ut varenda zigenare i landet skulle inte stölderna minska? Du hävdar detta på fullaste allvar - visa mig hur du tänker.

9) Du sa att vi rasister använder BEVIS och BELÄGG för att trycka till er mångkulturalister... och detta avslöjar två saker:

a) Du tar dig själv på för stort allvar. Ingen är intresserad av dig eller dina mångkulturalister. Det handlar inte om er. Ni är totalt oviktiga i sammanhanget. Att vi ids tala med er är för att ni hela tiden skriker FEL FEL FEL utan att någonsin kunna bevisa att vi faktiskt har fel. Som du själv säger: det är VI som hittar belägg för våra påståenden som därmed förvandlas till bevis.

b) Du sa, återigen, att vi använder BEVIS för att trycka till er... Först: titta vad bevis betyder:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bevis

Bevis är någonting som visar sanningshalten i ett påstående.

Men åh nej, trots att vi enligt dig själv HAR presenterat bevis så ska dessa inte alls tas på allvar av er mångkulturalster. Icke! För vi använder dem för att - håll i er nu - TRYCKA TILL er mångkulturalister! Hur kan du ta dig och dina meningsfränder på så stort allvar? Vem är egentligen antagonistisk här?

Menar du att vi INTE ska visa er bevis när ni hela tiden ber om det? För då "trycker vi till er"? Är det ett seriöst och rimligt sätt att föra en diskussion på? Tycker du verkligen det?

Det är såhär: du har ingenting att komma med. Du har inga bevis för något som du säger i frågan. Du anser dig vara så mycket bättre och smartare än oss, så mycket mindre antagonistisk, men du KAN INTE visa det - tvärtom, det är VI som presenterar bevisen, vilket du själv erkänner, men då kan du absolut inte erkänna att du hade fel - åh nej, då känner du till "tilltryckt" av bevisen. Så den lilla mångkulturalisten GNÄLLER över att rasisterna bevisar sin sak, medan han själv inte kan bevisa att smack - och blir ledsen och känner sig påhoppad. Är det inte för gulligt?
Senast redigerad av Cimmerian 2010-12-07 kl. 08:16.
Citera
2010-12-07, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Jag läste din text och den saknar all form av substans. Det är lite expo-mångfaldskursvarning på den, och DET är inget bra betyg. Och vad tjänar en holistisk syn på din imbecilla text för syfte? Framträder... ja, vad framträder då? En kedja är inte starkare än sin svagaste länk, och din text är klen på alla tänkbara sätt.

Du gör en rad påståenden. Jag bemöter dessa. Du säger: "nej, titta inte på de enskilda påstående - se på helheten..."

Och DU talar om ett praktiskt och vetenskapligt förhållande till sina övertygelser? Om du ska snacka en massa meningslösheter så FÖRSÖK åtminstone att backa upp det efteråt, argumentera, belägga - du vet, de där grenarna som ni mångkulturalister undviker som vampyrer undviker vitlök.

1) Finns det ingen anledning för en svensk att förhålla sig skeptiskt till en folkgrupp som är markant överrepresenterade inom grov brottslighet? Finns det NÅGON anledning att vilja fortsätta ta in folk från dessa folkgrupper?

2) Hur kan svenskars död och lidande för invandringens skull vara "detaljer" i det stora hela?

3) Tror du på allvar att ni mångkulturalister är så intressanta att vi rasister diskuterar med er för skojs skull? Man får ju lika mycket ut av det som att diskutera filosofi med en mongolid. Att vi egentligen inte bryr oss som samhället - utan bara gillar att retas lite med er? Det har aldrig slagit dig att vi diskuterar mot er för att NI försvarar något som är farligt för ett samhälle?

4) Mångkulturalister är INTE antagonistiska?

5) Nämn tre trådar där en mångkulturalist har lagt fram hållbara bevis från ordentliga gedigna källor som grundar sig på tunga forskares arbeten och slutsatser. Så ska jag via upp tre trådar där vi rasister gör det.

6) Bedrivs inte all forskning utifrån en fråga, en hypotes, och sedan använder man ett material för att antingen bekräfta eller vederlägga denna fråga eller hypotes? Du påstår att detta är specifikt för rasister och nåt fel - och jag undrar om du på allvar menar att vi inte håller oss till gängse sätt att arbeta med belägg och vederläggning? Det är i just denna fråga din okunnighet lyser som starkast - för du har INGEN aning om HUR man arbetar vetenskapligt. Och det är precis därför du är mångkulturalist.

7) Visar, eller visar vår skrivna historia inte, att stora migrationer och folkförflyttningar från en plats till en annan skapar etniska konflikter och oro eller visar den på att det skapar harmoni?

8) Om vi stoppar invandring helt från våldtäktsbenägna grupper så minskar inte våldtäkterna - eller åtminstone så undviker vi en ytterligare ökning? Om vi skulle kasta ut varenda zigenare i landet skulle inte stölderna minska? Du hävdar detta på fullaste allvar - visa mig hur du tänker.

9) Du sa att vi rasister använder BEVIS och BELÄGG för att trycka till er mångkulturalister... och detta avslöjar två saker:

a) Du tar dig själv på för stort allvar. Ingen är intresserad av dig eller dina mångkulturalister. Det handlar inte om er. Ni är totalt oviktiga i sammanhanget. Att vi ids tala med er är för att ni hela tiden skriker FEL FEL FEL utan att någonsin kunna bevisa att vi faktiskt har fel. Som du själv säger: det är VI som hittar belägg för våra påståenden som därmed förvandlas till bevis.

b) Du sa, återigen, att vi använder BEVIS för att trycka till er... Först: titta vad bevis betyder:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bevis

Bevis är någonting som visar sanningshalten i ett påstående.

Men åh nej, trots att vi enligt dig själv HAR presenterat bevis så ska dessa inte alls tas på allvar av er mångkulturalster. Icke! För vi använder dem för att - håll i er nu - TRYCKA TILL er mångkulturalister! Hur kan du ta dig och dina meningsfränder på så stort allvar? Vem är egentligen antagonistisk här?

Menar du att vi INTE ska visa er bevis när ni hela tiden ber om det? För då "trycker vi till er"? Är det ett seriöst och rimligt sätt att föra en diskussion på? Tycker du verkligen det?

Det är såhär: du har ingenting att komma med. Du har inga bevis för något som du säger i frågan. Du anser dig vara så mycket bättre och smartare än oss, så mycket mindre antagonistisk, men du KAN INTE visa det - tvärtom, det är VI som presenterar bevisen, vilket du själv erkänner, men då kan du absolut inte erkänna att du hade fel - åh nej, då känner du till "tilltryckt" av bevisen. Så den lilla mångkulturalisten GNÄLLER över att rasisterna bevisar sin sak, medan han själv inte kan bevisa att smack - och blir ledsen och känner sig påhoppad. Är det inte för gulligt?
Ta och lugna dig nu. Det var väl inget personligt påhopp jag skrev ovan? men som du flyger i taket kan man lätt få för sig att det verkligen tog mitt i prick.
Senast redigerad av OpusOne 2010-12-07 kl. 09:21.
Citera
2010-12-07, 09:54
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusOne
Ta och lugna dig nu. Det var väl inget personligt påhopp jag skrev ovan? men som du flyger i taket kan man lätt få för sig att det verkligen tog mitt i prick.

Ja, det kan man få för sig, om man är en person som ofta får för sig saker. Annars kanske den logiska slutsatsen är att man har gjort en massa påståenden på ett diskussionsforum som är så korkat att det naturligtvis blir bemött.

Klart det är ett påhopp, ett antagonistiskt sådant, tycker du inte? Och det är helt ok med mig - men du ska tag mig tusan kunna försvara och argumentera för dina befängda påståenden när de ifrågasätts också.

Men åh, just det - logisk argmumentation är väl ett försök från rasister att "trycka till" dig, eller hur? Du ska ju - som ensam person här - äga rätten att bara haspla ur dig en massa strunt, äga rätten att generalisera och raljera och förminska... vore inte det fint?

Men så funkar det inte... i ett diskussionsforum.

Men jag antar att diskussionsforum existerar för att "trycka till" er mångkulturalister? Allting handlar ju om er, eller hur?

Skärp dig. Svara på det jag säger.
Citera
2010-12-07, 09:58
Medlem
zigenarpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Jag klassar inte alla SD-sympatisörer för rasister, många vill bara Sveriges bästa, men visst fan är de som röstar SD trögare i huvudet än vi normala människor.

Nu blandar du ihop begreppen och diskvalificerar dig själv från fortsatt diskussion.
Citera
2010-12-07, 10:32
Medlem
aleexxandraas avatar
Människor som är rasistiska är helt enkelt jävligt trötta på invandringspolitiken i landet!
Citera
2010-12-07, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Ja, det kan man få för sig, om man är en person som ofta får för sig saker. Annars kanske den logiska slutsatsen är att man har gjort en massa påståenden på ett diskussionsforum som är så korkat att det naturligtvis blir bemött.

Klart det är ett påhopp, ett antagonistiskt sådant, tycker du inte? Och det är helt ok med mig - men du ska tag mig tusan kunna försvara och argumentera för dina befängda påståenden när de ifrågasätts också.

Men åh, just det - logisk argmumentation är väl ett försök från rasister att "trycka till" dig, eller hur? Du ska ju - som ensam person här - äga rätten att bara haspla ur dig en massa strunt, äga rätten att generalisera och raljera och förminska... vore inte det fint?

Men så funkar det inte... i ett diskussionsforum.

Men jag antar att diskussionsforum existerar för att "trycka till" er mångkulturalister? Allting handlar ju om er, eller hur?

Skärp dig. Svara på det jag säger.
Det var inte alls ett påhopp, och det fanns ingen antagonism i det alls. TS frågade, jag beskrev. End of File.

Så man kan faktiskt fråga sig varför du blir så arg?

Om det ”är så korkat” som du skrev, så borde det ju inte beröra dig alls. Varför skulle man bli arg på så uppenbart korkade (felaktiga) saker? Det är ju bara waste of time, finns ju ... typ miljoner som tycker ungefär lika ”fel”. Vad skulle du göra? Ta dig an miljoner människor, en efter en? Har du tänkt ägna ditt liv åt att bli en främlingsfientlighetens Gandhi?

Eller är det mer troligt, att du känner du måste vara åsiktspolis? Och i så fall, vad är det du är rädd för ska hända om du inte patrullerade folks uppfattningar?
Är du kanske rädd för att den nuvarande tillvaron, som du verkar tycka är så jobbig, ska bestå? att ditt obehag ska få bestå? Är det därför du är oroad över att folk tycker för olika? att dom inte kommer att förändras om dom fortsätter tycka olika?
Senast redigerad av OpusOne 2010-12-07 kl. 11:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in