Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Du radar upp en massa verkliga problem - utanförskap (betyder det alienation mot samhället, arbetslöshet, bidragsberoende?) och kriminalitet... du konstaterar att invandrare på samma plats inte är bra - alltså ett problem.
Eh... allt det som vi rasister och invandringskritiker och faktiskt även SD hela tiden talar om... men när SD (och vi rasister, får man förmoda) diskuterar det så är det... PÅHITTAT?
Är du nykter?
Det är skiljnad på att inse att vissa invandrare inte fungerar i samhället och på att mena att invandringen i sig är ett problem för landet och att vi skulle få en fetare statskassa utan dem. Detförstår du inte när du läser mitt inlägg? Det är väldigt tydligt så jag gissar att du helt enkelt inte vill förstå, förmodligen för att du hatar invandrare för att du är en rasist.
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Så nu är jag överbevisad, minsann! Intressant. När hände det?
1Här på forumet florerar otaliga undersökningar och statistik som tydligt och klart visar att negrer och araber är markant överrepresenterade inom brottet våldtäkt, för att inte nämna annan brottslighet. Detta är dessutom allmän kännedom för alla som lever i en stad med invandrare - vi SER och VET, inte minst genom ett besök i tingsrätten, vilka som begår brotten. Det går liksom inte att mörka. Men du är välkommen att försöka visa att de inte alls är överrepresenterade - det ska bli kul att se.
2.Vilka är de konkreta skälen att kvinnor anmäler våldtäkter oftare nu än på 80-talet? Du säger: ett antal anledningar. Nå, beskriv dessa anledningar för mig, tack. Knäpp mig på näsan.
3.Och INGEN kan visa, som jag säger här ovan, att icke-vit invandring gynnar ett vitt mottagarland. Det finns helt enkelt inga exempel ur verkligheten.
1. Ja du svarar ju överhuvudtaget inte på mitt inlägg utan upprepar bara att du "vet om att det finns kriminella med utländskt ursprung" och att det mörkas. Nej det mörkas inte, och det är inget incitament att minska invandringen att en neger snor din mobil. Jag antar att du förstår detta och att de här patetiska svaret är ditt sätt att ge upp.
2. Genom en reformering av förundersökningsprocessen och också genom en folkbildning om att man ska våga anmäla när man blivit våldtagen.
3. Jag har skummat dina inlägg om negrer och varför vi inte kan ha någon nytta av dem. Det är samma rasistiska rabbel som alltid och det finns inte ett uns sanning i det. Europa tog över världen pga vissa geografiska förutsättningar. Historien och samhällenas framväxt är komplexa skeenden och jag förstår om det är bekvämare att förklara det hela med att "de bruna människorna är korkade", det är dock dessvärre helt felaktigt. För att ta ett exempel så kan hjulet uppfinnas av vem som helst, och varsomhelst men frågan är - vart kan man använda hjulet? Vad finns det för geografiska förutsättningar för bevattningsinnovationer? Vissa grundläggande geografiska förutsättningar lade grunden för ett välstånd som tillät bättre samhällen, borgarklasser och vetenskap.
I mötet mellan civilisationer har ofta någon enstaka förutsättning avgjort vem som varit framgångsrik. Spanjorerna hade inte varit så framgångsrika som kolonisatörer i Amerika utan hästen.
Den moderna "forskaren" som menar att Afrikaner har lägre IQ än västerlänningar känner jag väl till, han är lite av ett skämt i den akademiska världen och hans metodik används inte sällan som avskräckande exempel.
Att individer med vissa genetiska uppsättningar eller med viss kultur är mindre intelligenta än andra människor är inte forskning, det finns inget som helst stöd för det utanför ditt hjärta