• 1
  • 2
2010-11-21, 22:30
Medlem
Hallå! Jag har en laptop med trasig ljud-utgång och har hört att man ska kunna få ljud genom mikrofon-ingången, men hur? "high definition audio device" gjord av microsoft verkar vara mitt ljudkort. Har googlat lite, men vet inte riktigt vad jag ska söka på då jag är rätt kass på drivrutiner och liknande.

Så, någon som kan hjälpa mig?
Citera
2010-11-21, 22:38
Medlem
Låter som du bara har fel inställning på kontrollpanelen. "high definition audio device" är nästan aldrig rätt, utan du måste byta i listan till ditt riktiga ljudkort.
Citera
2010-11-21, 23:09
Medlem
Efter att ha uppdaterat drivrutinen genom kontrollpanelen kom det fram att det var Realtek som har gjort ljudkortet, men jag lyckas fortfarande inte få till det :/
Citera
2010-11-21, 23:20
Medlem
kimdah2002s avatar
Har du ljud ut genom datorns högtalare så fungerar drivrutinen.
Citera
2010-11-22, 00:13
Medlem
Men detta hjälper mig fortfarande inte, jag vill alltså få ljud i mina HÖRLURAR / alternativt STEREO genom den rosa ingången i min laptop. Den gröna är trasig. Jag vet dock inte hur jag ska gå till väga för att göra det. Det har nog inte så mycket med drivrutiner att göra, men vad vet jag.

Förlåt om jag varit / är oklar
Citera
2010-11-22, 21:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Den rosa är en mikrofon INGÅNG du kan inte få något ljud ur den oavsett vilka drivrutiner du installerar...
Citera
2010-11-22, 21:14
Medlem
Trigraphs avatar
Jo med realtek HD audio ska du kunna välja själv vilka ut/ingångar som ska vara till vad. Bara att gå in i realteks kontrollpanel och se om alternativen finns.

Den brukar fråga vad du just har anslutit om du stoppar in någonting, ha du ens testat det?
Citera
2010-11-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Den rosa är en mikrofon INGÅNG du kan inte få något ljud ur den oavsett vilka drivrutiner du installerar...

Jo, en kille jag känner har gjort så. Han hade samma problem som mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Trigraph
Jo med realtek HD audio ska du kunna välja själv vilka ut/ingångar som ska vara till vad. Bara att gå in i realteks kontrollpanel och se om alternativen finns.

Den brukar fråga vad du just har anslutit om du stoppar in någonting, ha du ens testat det?

Kontrollpanelen var inte mycket till hjälp.. Och ja, givetvis har jag provat det. Men ingen lycka.
Citera
2010-11-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saasper
Jo, en kille jag känner har gjort så. Han hade samma problem som mig.

Kontrollpanelen var inte mycket till hjälp.. Och ja, givetvis har jag provat det. Men ingen lycka.
Vad betyder ingen lycka? Får du inte upp någon ruta som frågar vad du stoppat i för någe?
Citera
2010-11-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Vad betyder ingen lycka? Får du inte upp någon ruta som frågar vad du stoppat i för någe?

Precis Jag vet inte varför jag inte får det. Minns att jag fick på stationära. Jag har windows vista nu, då hade jag xp. Vet inte om det gör någon skillnad heller.
Citera
2010-11-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saasper
Precis Jag vet inte varför jag inte får det. Minns att jag fick på stationära. Jag har windows vista nu, då hade jag xp. Vet inte om det gör någon skillnad heller.
Det ska gå att ställa in i Realtekprogrammet, var vet jag inte säkert.

Edit:
Märkte dock att jag själv inte hittade något sådant alternativ när jag kollar runt i Realteks programvara, som även jag har. Hmm...
Senast redigerad av colamage 2010-11-23 kl. 23:37.
Citera
2011-09-02, 11:45
Medlem
Bumpar denna tråd då jag har samma problem. Har hört nångång i min ungdom att det går att skicka ut ljud genom mic-ingången. Alltså att ljud kommer från ett par högtalare/hörlurar som är kopplade till den rosa mic-ingången.

Någon som vet? har letat febrilt
Senast redigerad av crapi 2011-09-02 kl. 11:46. Anledning: STAVFEL!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in