• 1
  • 2
2010-11-21, 16:22
Medlem
http://gt.expressen.se/nyheter/1.222...rogat-gasterna

Samma nattklubb som för någon vecka sedan fick all alkohol beslagtagen av polisen då de haft öppet utan serveringstillstånd.

Någon som vet mer om vem/vilka i baren som kan ligga bakom det och vad som finns i flaskorna?
Citera
2010-11-21, 16:34
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d89
http://gt.expressen.se/nyheter/1.222...rogat-gasterna

Samma nattklubb som för någon vecka sedan fick all alkohol beslagtagen av polisen då de haft öppet utan serveringstillstånd.

Någon som vet mer om vem/vilka i baren som kan ligga bakom det och vad som finns i flaskorna?

Förmodligen är det gobbe för husbehovsbruk. Lagt det lite diskret bland övriga flaskor, för att sen kunna ha vid behov. Tycker det låter somett långskott att droga kroggäster med ghb.. För det första en jävla risk att det avslöjas, då ghb smakar nått otroligt vedervärdigt samt att väldigt många i Gbg vet hur ghb smakar... Sen kan man ju undra vad en bartender skall göra med en gobbad brud som kanske ligger och ylar på golvet? Det är ju knappast så att det går att göra något diskret av situationen som kommer uppstå. I alla fall inte inne på en krog...
Citera
2010-11-21, 16:39
Medlem
dunderdasens avatar
Fattar inte varför man skulle droga ner ovetande gäster. Tycker isåfall att det är mer troligt att dom helt enkelt sålt GHBn (eller bara förvarat det där), på ett rätt diskret sätt om man tänker efter.
Citera
2010-11-21, 17:32
Medlem
Blifullidags avatar
Eller så kan det eventuellt användas mot icke önskvärda personer genom att det hälls i en drink eller öl. Efter en liten stund är personen helt redlös och kastas ut av den anledningen.
Jag känner en tjej som säger att hon blivit drogad med ghb på ett annat ställe i Gbg.
Hon hade inte druckit mer än 3 öl och blev helt plötsligt helt utanför sig själv och tappade kontrollen.

Sen tror jag det visst kan användas som våldtäktsdrog.
Högst upp på Deep finns ett rum där det skall ha hänt grejer.
Mycket blattar på det stället för övrigt. Både dörren, baren och gästerna domineras av blattar och idiotbrudar.
Några tankar bara.
Citera
2010-11-21, 18:04
Medlem
Majgulls avatar
Undrar om detta har nåt samband med han som hittades förvirrad och inte vet vem han är...?

https://www.flashback.org/t1365456

Det är ju inte osannolikt att han som hittades på hisingen blivit drogad med GHB..kanske för att råna honom eller nåt..
Citera
2010-11-21, 19:16
Medlem
För varje gång jag vart där har jag tröttnat mer och mer på stället. Rubrik efter rubrik kommer och stängning och ny öppning med nya ägare känns väl mest aktuellt just nu.
Citera
2010-11-21, 19:37
Medlem
De har ju inte ens analyserat flaskan så allt spekulation och fina tidnings rubriker är för att sälja lös nummer.. Men vi här ska väl inte falla i den fällan innan analysen kommit....

Citera
2010-11-22, 17:28
Medlem
deckardrottningens avatar
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ubb-analyseras
Vätskan analyseras
Citera
2010-11-23, 02:45
Medlem
Jacobellis avatar
Jag tippar på att det är sockerlag som har hällts över i tomma spritflaskor.
Citera
2010-11-23, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nightmares
De har ju inte ens analyserat flaskan så allt spekulation och fina tidnings rubriker är för att sälja lös nummer.. Men vi här ska väl inte falla i den fällan innan analysen kommit....

Ständigt denna totala avsaknad av hjärna i uttalanden om lösnummer. När ska folk lära sig att lösnummerförsäljningen helt styrs av tidningens löpsedel?
I det här fallet vet jag inte, det kan ha varit på lokallöpet, men sannolikt inte.

Sen så skiljer det sällan många tidningar på ett löp om man räknar bort årets sämsta och årets bästa grejer. Så en vanlig dag är det tämligen liten skillnad, som lika gärna kan bero på annat.
Löpet är ett försäljningsargument, men det kommer inte att ekonomiskt påverka tidningsförsäljningen jättemycket.
Det som avgör är för övrigt inte enskilda toppar, utan en stabil nivå. Det är det man säljer annonser på - som i sin tur är det som finansierar en tidning.

För övrigt är GHB i en flaska på en skitkrog i Göteborg ett värdelöst löp. Det skulle förmodligen snarare sänka försäljningen än att öka den.
Om du vill veta vilka löp som faktiskt ger mätbar ekonomisk effekt så kan jag berätta det.

Det är hälsolöp, ekonomilöp och löp som talar till folks tvångstankar.
Exempelvis:

NYTT SUPERPILLER - GÅ NER 10 KILO UTAN TRÄNING.
* Expertens program * Så köper du utan recept.

RÄNTECHOCK - SÅ PÅVERKAS DU AV RASET.
* Bind lånen - spara tusenlappar.

SVENSK EBOLACHOCK - DU KAN VARA DÖENDE.
* Så kontrollerar du dig. *Expertens bästa tips

Så vad du än tror krävs det nästan någonting i hästväg för att sälja på brott. Det behövs kändismord, lasermän eller motsvarande.
Det här kan du kolla med vilken tidning du vill, för så enkelt är det.

Lokalt kan det finnas vissa avvikelser. På vissa orter säljer löp med det lokala hockeylaget alltid bra. Men GHB i en flaska är inte direkt en kioskvältare.
Citera
2010-11-24, 11:48
Medlem
Hade nån gett mig lite shorre på krogen hade jag tackat och bockat!
Citera
2010-11-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Hade nån gett mig lite shorre på krogen hade jag tackat och bockat!
Säger detsamma
Fast kanske inte om man redan var rätt tankad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här