2010-11-21, 12:06
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Håller på att felsöka mina minnen med anledning av en massa BSODs. Har plockat ut 2/3 minnesstickor ( på 2 gig st). Testet har kört i 40 min nu, längst ner står "pass complete, no errors, press ESC to exit".

Min fråga är varför testet fortfarande körs trots ovanstående budskap? Ska man låta den fortsätta för att verkligen kolla minnesstickan eller kan jag gå vidare och testa nästa?
Citera
2010-11-21, 12:10
Medlem
sommarlovs avatar
Ett pass är klart när programmet har gjort alla olika test, det finns olika sätt att testa på.
Men vissa problem uppstår först efter många timmar.

I ditt fall skulle jag gå över och testa hårddisken, med tillverkarens testprogram, finns på Ultimate Boot CDn.
Citera
2010-11-21, 12:26
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ett pass är klart när programmet har gjort alla olika test, det finns olika sätt att testa på.
Men vissa problem uppstår först efter många timmar.

I ditt fall skulle jag gå över och testa hårddisken, med tillverkarens testprogram, finns på Ultimate Boot CDn.

Anledningen att jag tänkte köra minnena i test är att jag körde memtest över natten och prövade samtliga minnen (6 gig) och hade massor med errors. Så någon sticka knasar och orsakar förhoppningsvis mina BSODs
Citera
2010-11-21, 13:22
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Finns det någon mer specifik riktlinje hur länge man bör köra memtest innan man kan utesluta att minnesstickan/orna är trasiga?
Citera
2010-11-21, 13:29
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör du ett enda pass vet du att minnet förmodligen är okej. Kör du över natten vet du att det är helt okej iom att det har pinats i en fullt uppvärmd datorlåda.
Citera
2010-11-21, 15:43
Medlem
DigGaNs avatar
Datornanvändning - Windows -> Hårdvara
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem