2010-11-21, 10:54
Medlem
Tjena!

Jag r helt ny med Final Cut Pro 7, har i under all tid jag spenderat med att redigera filmer i Sony Vegas. Men efter allt bra man hr om FCP och vad man kan gra med det s r jag nyfiken p att lra mig.

Jag sitter med en MacBook, inget mrkvrdigt grafikkort eller processor men i Sony Vegas klarar jag att arbeta med mina klipp utan problem men FCP fr jag fram badbollen hela tiden nr jag redigerar klippen. Jag tror det r fr att klippen r av fr hg kvalite. P Vegas lser jag det med hjlp av att hgerklicka p klippet jag jobbar med och vlja att den ska ha dlig kvalite i jobb rutan.

Finns det ngon liknande i FCP? Fr just nu kan jag inte ens jobba med det...
Citera
2010-11-28, 00:56
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonestJack
Tjena!

Jag r helt ny med Final Cut Pro 7, har i under all tid jag spenderat med att redigera filmer i Sony Vegas. Men efter allt bra man hr om FCP och vad man kan gra med det s r jag nyfiken p att lra mig.

Jag sitter med en MacBook, inget mrkvrdigt grafikkort eller processor men i Sony Vegas klarar jag att arbeta med mina klipp utan problem men FCP fr jag fram badbollen hela tiden nr jag redigerar klippen. Jag tror det r fr att klippen r av fr hg kvalite. P Vegas lser jag det med hjlp av att hgerklicka p klippet jag jobbar med och vlja att den ska ha dlig kvalite i jobb rutan.

Finns det ngon liknande i FCP? Fr just nu kan jag inte ens jobba med det...

Hej!

Jag har inte FC7 s vet inte om det ligger p samma stlle. Men i 6.0 ligger det under file / system settings / Playback control. dr kan du ndra i video quality och frame rate p playback.

Hoppas det hjlper. r sjlv noob p FC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in