• 1
  • 2
2010-11-21, 09:31
Bannlyst
Tja, skriver en uppsats om dödliga droger som skrivs ut av psykiatriska läkare.
Vilka är den mest dödligaste som skrivs ut? Vilken av de är det mest dödligaste?

Truly yours,
Q
Citera
2010-11-21, 22:49
Medlem
Bongmons avatar
Deklofenak (stavas säket inte så) kan skrivas ut på recept det är en riktig dödsdrog som skrivs ut ofta. Där har du din rapport.
Citera
2010-11-22, 00:30
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Deklofenak (stavas säket inte så) kan skrivas ut på recept det är en riktig dödsdrog som skrivs ut ofta. Där har du din rapport.

Ska man trolla ska man fan veta hur det man trollar om stavas. Diklofenak stavas det, precis som det låter.

OnT, skrivs det verkligen ut dödliga droger av psykiatriker? Är tråden ens seriös?
Citera
2010-11-22, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Ska man trolla ska man fan veta hur det man trollar om stavas. Diklofenak stavas det, precis som det låter.

OnT, skrivs det verkligen ut dödliga droger av psykiatriker? Är tråden ens seriös?

Ja, tråden är seriös. Det är det jag undersöker.
Diklofenak är ju receptfritt.

Vad för dödliga mediciner skrivs ut av psykiatriker?
Med droger så menar jag alltså mediciner.
Citera
2010-11-22, 02:17
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qickman
Ja, tråden är seriös. Det är det jag undersöker.

Vad för dödliga mediciner skrivs ut av psykiatriker?
Med droger så menar jag alltså mediciner.

Finns väll ganska många mediciner som är dödliga. Beror väll helt på hur man doserar dem.
Fentanyl är väll en medicin som man ganska lätt dör av om man doserar fel.

Edit: Fast fentanyl är inget som psykiatrin skriver ut. Vad syftar du med dödliga? Att patienter mår dåligt av sin medicinering och tar livet av sig, tar livet av sig med hjälp av medicinen, att de doserar fel eller dör direkt efter intag?
Senast redigerad av erection 2010-11-22 kl. 02:22.
Citera
2010-11-22, 02:45
Medlem
deadsets avatar
Citat:

Nej, det är receptbelagt.
Citera
2010-11-22, 02:47
Medlem
Dalailamas avatar
Alvedon.
Citera
2010-11-22, 03:38
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Tja, skriver en uppsats om dödliga droger som skrivs ut av psykiatriska läkare.
Vilka är den mest dödligaste som skrivs ut? Vilken av de är det mest dödligaste?

Truly yours,
Q

Alla opioider/opiater, förutom Buprenorfin (Subutex, Subuxone, Buprenotex), går att överdosera och dö på. Det inkluderar alltifrån Tramadol tilll Morfin (Dolcontin). Bensodiazepiner är det jävligt svårt att dö av, om man enbart kör det, och inte blandar med till exempel någon opiat, men de kan du ta upp också.

Sedan finns det väl folk som försökt ta livet av sig med Alvedon/Diklofenak/annan hokuspokus-medicin, och dött av leverskador efter behandling på sjukhus ...
Citera
2010-11-22, 03:57
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Alla opioider/opiater, förutom Buprenorfin (Subutex, Subuxone, Buprenotex), går att överdosera och dö på. Det inkluderar alltifrån Tramadol tilll Morfin (Dolcontin). Bensodiazepiner är det jävligt svårt att dö av, om man enbart kör det, och inte blandar med till exempel någon opiat, men de kan du ta upp också.

Sedan finns det väl folk som försökt ta livet av sig med Alvedon/Diklofenak/annan hokuspokus-medicin, och dött av leverskador efter behandling på sjukhus ...

Fast opioder är väll inget psykiatrin skriver ut nuförtiden? I alla fall inte i nutid. Kanske skrev ut heroin vid depressioner förut.
Citera
2010-11-22, 12:40
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Fast opioder är väll inget psykiatrin skriver ut nuförtiden? I alla fall inte i nutid. Kanske skrev ut heroin vid depressioner förut.

Ojdå. Missade "psykiatriker"; trodde att det gällde alla läkare. Jag har dock hört talas om folk som fått Tramadol utskrivet mot depression, men jag vet inte.
Citera
2010-11-23, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Finns väll ganska många mediciner som är dödliga. Beror väll helt på hur man doserar dem.
Fentanyl är väll en medicin som man ganska lätt dör av om man doserar fel.

Edit: Fast fentanyl är inget som psykiatrin skriver ut. Vad syftar du med dödliga? Att patienter mår dåligt av sin medicinering och tar livet av sig, tar livet av sig med hjälp av medicinen, att de doserar fel eller dör direkt efter intag?

Vad är fentanyl?

Syftar på det som är lättast att dö med som går att få utskrivet på psyk.

Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Ojdå. Missade "psykiatriker"; trodde att det gällde alla läkare. Jag har dock hört talas om folk som fått Tramadol utskrivet mot depression, men jag vet inte.

Hur dödligt är Tramadol?
Citera
2010-11-23, 00:15
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Vad är fentanyl?
En extremt viktpotent opioid. Väldigt lätt att råka överdosera. Du får inte fentanyl utskrivet på psyk., dock ...

Citat:
Hur dödligt är Tramadol?
Hur ska svara på det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in