2010-11-21, 02:04
Medlem
Har frskt att installera W7 ett antal gnger nu... Diskarna r helt nya ssom de flesta komponenter i datorn som jag nyligen infrskaffat. Allts r det inget OS installerat. Det r ingen piratkopia utan den r kpt i affr, det r en upgradeverision.

Problemet jag har att s fort jag kommer till andra steget i installation "Windows-filer expanderas" eller ngot i den stilen s fr jag efter 2% varje gng ett felmeddelande som avbryter installationen: 0x80070570. Disken som jag frsker installera p r fr vrigt en OCZ SSD 120gb.

Har googlat runt lite men inte hittat ngot som kunnat lsa problemet.
Ngon som upplevt liknande problem?
Senast redigerad av Raggarmunken 2010-11-21 kl. 02:07.
Citera
2010-11-21, 02:07
Medlem
Kan vara ramminnena som strular eller en slot p moderkortet har pajat.
Citera
2010-11-21, 02:10
Medlem
Jag tror p RAM eller s kan disken ocks vara trasig.
Men det kan myckel vl vara att kortet r pajjt, men jag tycker det borde reagerat tidigare isf.
Frsk testa med annan disk, ram osv.
Citera
2010-11-21, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindflash
Jag tror p RAM eller s kan disken ocks vara trasig.
Men det kan myckel vl vara att kortet r pajjt, men jag tycker det borde reagerat tidigare isf.
Frsk testa med annan disk, ram osv.

Okej den andra disken jag har r en vanlig HDD s har ingen lust att installera OS p den

Alla dessa komponenter (ram, moderkort och diskar) r sprillans och nyligen monterat. Jag gjorde ej detta sjlv d det ingick i priset dr jag inhandlade komponenterna. Antar att jag fr vnta tills de ppnar p mndag och be dom fixa OS sen eventuellt defekt hrdvara. Hade tnkt gra detta frn brjan men ville bara veta ifall det fanns ngon enkel "fix" fr just det felet.

Tack iaf fr snabba svar.
Senast redigerad av Raggarmunken 2010-11-21 kl. 02:26.
Citera
2010-11-21, 02:28
Medlem
lter skitskumt!
Citera
2010-11-21, 03:17
Medlem
JagVanns avatar
Detta hnder normalt om du klockat processorn och lsningen r att klocka till normal hastighet och sen ndra tillbaka.

Om de i affren slde verklockat borde de fixa detta d det inte r helt enkelt.
Citera
2010-11-21, 06:54
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarmunken
Har frskt att installera W7 ett antal gnger nu... Diskarna r helt nya ssom de flesta komponenter i datorn som jag nyligen infrskaffat. Allts r det inget OS installerat. Det r ingen piratkopia utan den r kpt i affr, det r en upgradeverision.

Problemet jag har att s fort jag kommer till andra steget i installation "Windows-filer expanderas" eller ngot i den stilen s fr jag efter 2% varje gng ett felmeddelande som avbryter installationen: 0x80070570. Disken som jag frsker installera p r fr vrigt en OCZ SSD 120gb.

Har googlat runt lite men inte hittat ngot som kunnat lsa problemet.
Ngon som upplevt liknande problem?

r disken fomatterad som fat32 eller ntfs?
Det r kanske ett problem med att den inte kan ladda upp en stor fil som inte fr plats p FAT32?
Citera
2010-11-21, 11:42
Medlem
WhiskeyXrays avatar
Jag hade jtteproblem att installera W7 64bits ocks. Fick massa bluescreens och skit, men jag frskte om och om och om igen och till slut s gick det. Det enda jag kan komma ihg att jag gjorde var att ndra s att DVDn hade prioritet p booten men det antar jag att du redan har eftersom att du kommer en bit :P

Vet att mnga har haft samma problem men att det brukar funka efter ett tag, trodde att det var microsofts skolversion som brkade, men kanske r ett strre problem n s.

lycka till.
Citera
2010-11-21, 15:53
Bannlyst
Krver inte Uppgraderingslicens att man har Vista / XP installerat innan ?
Citera
2010-11-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V1LL33
Krver inte Uppgraderingslicens att man har Vista / XP installerat innan ?

Du kan endast uppgradera om du har vista frinstallerat.
Citera
2010-11-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVann
Detta hnder normalt om du klockat processorn och lsningen r att klocka till normal hastighet och sen ndra tillbaka.

Om de i affren slde verklockat borde de fixa detta d det inte r helt enkelt.

Lter som problemet isfall, fr ja de klockade nmligen processorn t mig (kanske skulle nmnt det tidigare men visste inte att det var relevant). De fr fixa detta imorgon, men d vet jag orsaken.
Senast redigerad av Raggarmunken 2010-11-21 kl. 19:05.
Citera
2010-11-22, 15:55
Medlem
Felet var tydligen att mina DVD-spelare var IDE istllet fr Sata och att han hade trott att det senare alternativet var fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in