Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det är en imponerande argumentation du använder. Du ock enligt dig, många med dig, anser att det är på ett visst sätt. Vilka är de här många och hur kommer de in i bilden? Är de så många att de utgör en majoritet som har bestämt att det skall vara på ett visst sätt? Allt i demokratisk ordning.
Om nu du med många har bestämt att trådskaparen inte har rätt till sin skapade rubrik, så vad säger att inte du med många börjar pilla på inläggen också? På sätt och vis är vi redan där att moderatorerna skall göra tillägg i inläggen.
Det kan tyckas småsint att reagera på sådana saker men det påminner lite om storebrorssamhället som man vill slippa ifrån på flashback.
Jag tror ditt huvudsakliga problem är att du utav någon för mig helt outgrundlig anledning verkar tro att Flashback är en demokrati. Till att börja med är det helt fel, men även om det fanns en ambition att ha direktstyre så har jag oerhört svårt att se den omröstning som genererar över 230 000 klick.
Sen vad det gäller foliehattsargumentet att om jag gör A, vad säger då att jag inte även gör B, så är det väldigt enkelt. Jag väljer att med extremt få undantag inte redigera någon annans inlägg. Gör jag det så är det synligt för alla eftersom det står att inlägget är redigerat utav mig. Skulle jag börja göra så så är jag övertygad om att antalet startade trådar i den här delen av forumet skulle öka ganska så rejält eftersom det är så mycket roligare att tro att vi moderatorer försöker jävlas så mycket det går än att utgå ifrån att vi faktiskt agerar utifrån forumets bästa. Så rubriker ändrar jag om jag anser de vara bristfälliga - de kan vara otydliga, felaktiga, stavfel och så vidare - men inlägg rör jag inte.
Slutligen har vi utan tvekan vad du förmodligen skulle kalla för ett storebrorssamhälle på Flashback - även om jag inte alls håller med om din definition då begreppet 'storebrorssamhälle' åsyftar övervakning och inte att de fel som användarna begår korrigeras för att antalet onödiga distraktionselement ska minimeras och därmed underlätta för fokus att hamna på det tråsdtartaren faktiskt vill diskutera - men forumets roll är att främja den fria diskussionen, inte att överlämna all kontroll till användarna.