2010-11-20, 17:09
Medlem
Hej, ja hur mycket krävs det i snitt för att bli alkoholförgiftad? finns det någon typmall eller liknande att räkna efter?

Exempelvis om du är kvinna och väger 90kg, hur mycket alkohol krävs det för att få kroppen att bli förgiftad?

Mvh
Citera
2010-11-20, 17:20
Medlem
Mockens avatar
Man är förgiftad redan efter ett glas. Ju mer man dricker desto mer förgiftad blir man.
Citera
2010-11-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Man är förgiftad redan efter ett glas. Ju mer man dricker desto mer förgiftad blir man.

Helt rätt, mitt fel av ordval. Det jag mer konkret menar är hur mycket alkohol krävs det för att förgifta en människa till den grad att man dör?
Citera
2010-11-20, 17:42
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoLifeNoGame
Helt rätt, mitt fel av ordval. Det jag mer konkret menar är hur mycket alkohol krävs det för att förgifta en människa till den grad att man dör?

Det är olika från person till person. Och hur det dricks och hur vältränad levern är. Din fråga har inget exakt svar.

En ung tjej kan dö av att dricka en kvarting sprit hastigt, medan äldre alkoholistgubbar som jag behöver nog minst 2 liter innan hjärtat slutar att slå.
Citera
2010-11-20, 18:34
Bannlyst
Bildsök på Maria Ungdom... du finner en lång rad idioter som älskar håkan hellström, enorma mängder mascara som rinner efter gårdagens fest, och med en jävligt uppkäftig attidtyd, när dom vaknar upp ur fyllan och villan....
Citera
2010-11-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoLifeNoGame

Dö på vilket sätt? Spelar det någon roll om det är en renodlad alkoholförgiftning eller om personen dör av att spy i sömnen och således drunknar i sina egna spyor?
Citera
2010-11-20, 18:49
Medlem
Mer av att dö i sömnen. Att alkoholen helt enkelt gör att kroppen inte fungrar naturligt.
Citera
2010-11-20, 20:10
Medlem
Heladageniskogens avatar
Allt du behöver veta finns här!

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=2310
Citera
2010-11-20, 22:41
Bannlyst
Personligen tycker jag det är fel med att supa sig full, och timmarna efter skylla på att man inte vet vad som hände..

Jag vet ochså att man kan (och i viss mån får) var dum i huvudet när man är ung

Men det gäller bara om man sabbar för sig själv. Nu gäller nya tag med "livskunskap" som ungarna lär sig i skolan.

Tro mig.

För 10 år sen låste vi inte ens ytterdörren. Vid samma tid kom en neger med dagisfölje traskande över tomten, vilket vi blev mer än irriterad på, då han sa "allemanrätt". Som om svartingen trodde att min tomt tillhörde honom?

Han hade en massa ungar med sig, så vi lotsade bort dem utan några problem.
Senast redigerad av krigsmat 2010-11-20 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in