2010-11-20, 12:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hej!

Jag är jättedålig på datorer, därav eventuella dumma förklaringar

Såhär:

Startade datorn precis, en laptop.. Det tar ovanligt lång tid att logga in i windows. Inne i windows möts jag av en pop-upruta att mina inställningar inte kunde läsas in varpå jag möts av en ny bakgrund, mina skrivbordsikoner är utbytta, mina dokument, mina mottagna (msn) filer är putsväck. När jag vid startmenyn (har vista btw) klickar på sök hittar jag inte spotify. I internet explorer är alla sparade hemsidor puts väck...

Vad har hänt? Går det att korrigera? Trodde först att jag blivit inloggad på gästkontot men icke sa nicke.

edit: Varje gång jag loggar in på något ställe kommer det up en ruta med "vill du verkligen" blabla, ungefär som om jag använde datorn för första gången.
Citera
2010-11-20, 12:26
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hej!

Jag är jättedålig på datorer, därav eventuella dumma förklaringar

Såhär:

Startade datorn precis, en laptop.. Det tar ovanligt lång tid att logga in i windows. Inne i windows möts jag av en pop-upruta att mina inställningar inte kunde läsas in varpå jag möts av en ny bakgrund, mina skrivbordsikoner är utbytta, mina dokument, mina mottagna (msn) filer är putsväck. När jag vid startmenyn (har vista btw) klickar på sök hittar jag inte spotify. I internet explorer är alla sparade hemsidor puts väck...

Vad har hänt? Går det att korrigera? Trodde först att jag blivit inloggad på gästkontot men icke sa nicke.

edit: Varje gång jag loggar in på något ställe kommer det up en ruta med "vill du verkligen" blabla, ungefär som om jag använde datorn för första gången.
låter lite konstigt ,du kan ju prova att starta om datorn igen,är det samma sak igen så gör en systemåterställning ändra datum till senaste fungerande tidpunkt..
Citera
2010-11-20, 12:26
Medlem
Yrins avatar
Kan det vara så att du har flera användarkonton på datorn, och du råkat logga in på fel? Du kanske har ett admin och ett gäst-konto t.ex.
Citera
2010-11-20, 12:33
Medlem
iKakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
Kan det vara så att du har flera användarkonton på datorn, och du råkat logga in på fel? Du kanske har ett admin och ett gäst-konto t.ex.

Read the fucking post.
Han skrev att han inte var inloggad på gäst eller något sådant.
Citera
2010-11-20, 12:33
Medlem
Fred Friendlys avatar
Jag har startat om datorn, utan resultat.
Jag testade även att klicka på "byt användarkonto".
Då fanns det bara ett tillgängligt, mitt.

Jag antar att jag får göra en systemåterställning, helvete det är min flickväns dator och hennes bilder från utlandssemestrar som är borta hahahahha
Citera
2010-11-20, 12:45
Medlem
Yrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iKaka
Read the fucking post.
Han skrev att han inte var inloggad på gäst eller något sådant.
Åh fan. Jag skyller på att det är lördag-"morgon"
Citera
2010-11-20, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag har startat om datorn, utan resultat.
Jag testade även att klicka på "byt användarkonto".
Då fanns det bara ett tillgängligt, mitt.

Jag antar att jag får göra en systemåterställning, helvete det är min flickväns dator och hennes bilder från utlandssemestrar som är borta hahahahha
Gör en systemåterställning, där kan du välja att återställa datorn till en tidpunkt där datorn fungerade. T.ex för en vecka sen.
Citera
2010-11-20, 13:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Försvinner saker jag laddat hem igår då? Köpte ett album igår, kan ju förvisso bara ladda upp det.
Citera
2010-11-20, 13:51
Medlem
kvaveberusads avatar
vid systemåterställningar förstörs inga "privata" filer utan enbart filer som hör till operativsystem osv
Citera
2010-11-22, 11:04
Medlem
Fred Friendlys avatar
Bump

Varje gång jag startar datorn försvinner alla inställningar jag gjort i IE, måste ominstallera uTorrent osv.. Varför?
Citera
2010-11-22, 16:32
Medlem
Korrupt användar konto. Skapa ny och flytta prylarna ditt och ta sen bort gamla. Kolla användar mapparna under C: om du ser grejerna du inte hittar och kolla utrymmet på hårddisken och jämför med innan.

Eller så har du virus, skumma program mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in