Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-20, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bleach88
Räknade ut att jag behöver 3000 kalorier per dag.

Tänkte då äta 1800-2100 kalorier per dag för att gå ner.

Låter det bra?

Hur mycket protein MÅSTE jag få i mig per dag nu?

Du kan ju börja med -1000. Blir muskelförlusten för stor så får du sänka till -500. Alla är olika på den punkten. Sen är det så mycket mer än bara protein din kropp behöver för att må bra. Allt du behöver veta hur du sköter kosten och träningen står om du söker på deff i forumet (står hur mycket protein du behöver, samt fett och kolhydrater). Sen får du inte glömma att sköta om din hälsa samtidigt som du ska träna och äta för att bevara muskelmassa.

Citat:
Ursprungligen postat av manhof
Lidl-kvarg+fun light+mixer=kärlek under deff. På 500g kvarg får du i dig över 60g protein och detta på under 350 kalorier. Att 500g kostar 12 spänn är också underbart.

Man tröttnar aldrig! =) Mixer lät intressant. Det måste testa, men har bara en handmixer just nu.
Senast redigerad av MRZnr1 2010-11-20 kl. 11:00.
Citera
2010-11-20, 10:59
Medlem
oj dubbel
Citera
2010-11-20, 12:25
Medlem
bleach88s avatar
Tack för alla svar.
Jag väger 85 kg vilket betyder att jag skulle behöva 170g protein per dag alltså.
Citera
2010-11-20, 12:30
Medlem
bleach88s avatar
Jag bor i skottland och jag måste hitta allt det här i matbutikerna här.

Kvarg är "curd" på engelska enligt lexins ordbok. Kan det stämma?

Är rågflingor = bran flakes?
Citera
2010-11-20, 12:47
Medlem
manhofs avatar
Citat:
Jag bor i skottland och jag måste hitta allt det här i matbutikerna här.

Kvarg är "curd" på engelska enligt lexins ordbok. Kan det stämma?

Är rågflingor = bran flakes?

Japp. Hittar du inte kvarg, kö keso = cottage cheese. Går att använda till mkt, som supplement till grillad kyckling, blandat med funlight, eller kryddat med kanel och rivet äpple är mina favoriter.
Citera
2010-11-20, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du kan ju börja med -1000. Blir muskelförlusten för stor så får du sänka till -500.
Märker man muskelförlusten så fort ? När jag låg på hård deff på 1200-1500kcal så förlorade jag ingen styrka, enbart massa. Och att massan försvann märkte jag inte så lätt heller då musklerna började synas Mer och mer när fettet försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av manhof
Japp. Hittar du inte kvarg, kö keso = cottage cheese. Går att använda till mkt, som supplement till grillad kyckling, blandat med funlight, eller kryddat med kanel och rivet äpple är mina favoriter.
offtopic,
Det är svårt att ta dig seriöst med den profilbilden, Haha! Får änna hålla över bilden och läsa vad du skriver för att inte börja flabba !
Citera
2010-11-20, 14:42
Medlem
Opppes avatar
det du kan göra också är att ersätta pasta ris och sånt med blomkålsmos, rotfrukter i ugn (rödbetor, blomkål, morot, lök) gott som tusan och kalorisnålt om du inte använder olja!

sås med lätt kesella lite ketchup utan socker och curry är väldigt gott samt lätt kesella vitlök lite gruka salt peppar så har du tzatsiki som är nyttig! låt fantasin flöda när det gäller såserna!

Torsk är även en kalorisnål produkt 100 g torsk ca 75 kcal! kan du äta mycket av!
Citera
2010-11-20, 15:23
Medlem
bleach88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av learnhowtoeat
offtopic,
Det är svårt att ta dig seriöst med den profilbilden, Haha! Får änna hålla över bilden och läsa vad du skriver för att inte börja flabba !

HAHAHA. JAG VET!
Tack för alla råd, det uppskattas verkligen då jag behöver någon som säger till mig vad jag ska göra.

Jag har handlat en våg nu och 16 kycklingklubbor. Cottage cheese, ägg, ris och fullkornspasta.

För en halvtimma sen åt jag min första måltid. 2 grova bröd, 1 med ägg på och den andra med cirka 80g cottage cheese.

Om 2-3 timmar tänkte jag äta igen.

100-150 g ris med 2 kycklingklubbor.

2 kycklingklubbor är ungefär 220 g (benet är dock inräknat i vikten).

Citera
2010-11-20, 15:45
Medlem
Opppes avatar
Citat:
HAHAHA. JAG VET!
Tack för alla råd, det uppskattas verkligen då jag behöver någon som säger till mig vad jag ska göra.

Jag har handlat en våg nu och 16 kycklingklubbor. Cottage cheese, ägg, ris och fullkornspasta.

För en halvtimma sen åt jag min första måltid. 2 grova bröd, 1 med ägg på och den andra med cirka 80g cottage cheese.

Om 2-3 timmar tänkte jag äta igen.

100-150 g ris med 2 kycklingklubbor.

2 kycklingklubbor är ungefär 220 g (benet är dock inräknat i vikten).

hoppas du syftar på redan kockat ris, annars tror jag du ligger lite högt med kalorierna eller hur många mål äter du om dagen?
Citera
2010-11-20, 16:05
Medlem
bleach88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opppe
hoppas du syftar på redan kockat ris, annars tror jag du ligger lite högt med kalorierna eller hur många mål äter du om dagen?

Förstår inte riktigt vad du menar?

Väger det mer när det har kokat pga vattnet det kokar i? Eller är jag helt ute och cycklar?

Hur mycket ris bör jag ta då?
Citera
2010-11-20, 16:19
Medlem
bleach88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opppe

Tänkte hålla mig på 3-4 mål om dagen. Så länge det är under 2000 kcal. 1800 kal vill jag hamna på.
Citera
2010-11-20, 17:55
Medlem
bleach88s avatar
Sådär.

Nu har jag ätit 3 kycklingklubbor med lite reggaue sauce och jättelite ris. Cirka 40-60g ris.

Åt även 3-4 broccoli bitar till.

och 1 sked lätt keso.

Nu får jag vänta några timmar till innan jag kan äta :P
Senast redigerad av bleach88 2010-11-20 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in