• 1
  • 2
2010-11-19, 23:32
Medlem
Kommer ka till Frarna i sommar och dr behver jag ju lite cash. Jag har i dag ett Visa Ung utstllt av Swedbank. Men jag har ngonstans i bakhuvet fr mig att det kostar en liten avgift om man plockar ut pengar utomlands? Vill inte springa runt med 10k p fickan heller.

Finns det ngra prepaidcard som r att rekomendera?
Citera
2010-11-19, 23:38
Medlem
Ovations avatar
Frarna har ju dansk krona (men med friska motiv). Att ta ut Euro, norska eller danska kronor kostar inget frutom vxlingsavgiften p ett par procent som du betalar oavsett.
Citera
2010-11-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EkoTerrorist
Kommer ka till Frarna i sommar och dr behver jag ju lite cash. Jag har i dag ett Visa Ung utstllt av Swedbank. Men jag har ngonstans i bakhuvet fr mig att det kostar en liten avgift om man plockar ut pengar utomlands? Vill inte springa runt med 10k p fickan heller.

Farsan r direktr inom nmnd bank, och enligt honom tas endast en mycket obetydlig avgift, och han har aldrig hrt talas om nt snt kort du nmner. Syrran tog ut pengar i Frankrike med sitt Visa ung och mrkte nstan inte alls avgiften, s om du kan avvara ngon procent hr och dr (kan inte komma ihg hur mnga exakt, men lngt under 10% iaf) s ska det inte vara farligt
Citera
2010-11-19, 23:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuustaavS
Farsan r direktr inom nmnd bank, och enligt honom tas endast en mycket obetydlig avgift, och han har aldrig hrt talas om nt snt kort du nmner. Syrran tog ut pengar i Frankrike med sitt Visa ung och mrkte nstan inte alls avgiften, s om du kan avvara ngon procent hr och dr (kan inte komma ihg hur mnga exakt, men lngt under 10% iaf) s ska det inte vara farligt
Citat:

r det ngot jag missar eftersom jag inte frstr detta?
Citera
2010-11-19, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovation
Frarna har ju dansk krona (men med friska motiv). Att ta ut Euro, norska eller danska kronor kostar inget frutom vxlingsavgiften p ett par procent som du betalar oavsett.
Som jag skrev i TS vill jag inte springa runt med typ 10k i fickan och f pengarna blodiga, blta eller frstrda p annat stt.
Citat:
3% av beloppet r det enligt swedbank.se, men det r just den dr lilla procenten jag vill komma i frn. Den r inte stor men den kan gra skillnad.
Citera
2010-11-19, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
r det ngot jag missar eftersom jag inte frstr detta?
Det r nog Prepaidkorten han inte hrt talas om(Typ som Anoncard och MoneyEverywhere).
Citera
2010-11-19, 23:50
Medlem
Citat:
Det r nog Prepaidkorten han inte hrt talas om(Typ som Anoncard och MoneyEverywhere).
Ja, precis. Borde frtydligat.
Citera
2010-11-19, 23:54
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Citat:
Okej, det dr r obruten mark fr mig.

Blev bara lite fundersam...
Citera
2010-11-19, 23:55
Medlem
Ovations avatar
Citat:
Som jag skrev i TS vill jag inte springa runt med typ 10k i fickan och f pengarna blodiga, blta eller frstrda p annat stt.

3% av beloppet r det enligt swedbank.se, men det r just den dr lilla procenten jag vill komma i frn. Den r inte stor men den kan gra skillnad.
Du kommer inte undan avgiften. De drar 3 % avstt p beloppet om du tar ut pengar eller kper med kort i butik. Att vxla p Forex eller liknande stlle blir nnu dyrare.
Citera
2010-11-19, 23:56
Medlem
Citat:
Visa denna lnken fr farsgubben: http://www.netpluscards.com/ Fick av en kompis nyss, han har ett snt och det r tydligen bra och funkar =)
Citera
2010-11-19, 23:59
Medlem
Vet inte vad visa ung r, men med vanligt visa ska det g att ta ut i alla automater i hela vrlden.
En del tar 40kr fr uttag utomlands, men snt dr du ta reda p sjlv.
3% lter mycket, men frgan r vl om det r lnt att skaffa nytt kort fr 250kr om du bara ska vxla 10 000kr.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovation
Du kommer inte undan avgiften. De drar 3 % avstt p beloppet om du tar ut pengar eller kper med kort i butik. Att vxla p Forex eller liknande stlle blir nnu dyrare.

Klart man gr. De flesta som utfrdar visakort tar runt 1,75%.
Bst r nog GE moneybanks mastercard.
Senast redigerad av BallaRune 2010-11-20 kl. 00:02.
Citera
2010-11-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Vet inte vad visa ung r, men med vanligt visa ska det g att ta ut i alla automater i hela vrlden.
En del tar 40kr fr uttag utomlands, men snt dr du ta reda p sjlv.
3% lter mycket, men frgan r vl om det r lnt att skaffa nytt kort fr 250kr om du bara ska vxla 10 000kr.
Visa ung r Visa fr ungdomar typ. Vad skillnaden r vet jag inte, fick det gratis av banken medan jag pluggade med CSNinkomst iaf.
Sen ska jag inte bara vxla 10k, ska vxla runt 15k, men ngra tusen gr ju till uppehlle och snt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in